irodaAz eddigi statisztikák alapján megállapítható, hogy volt olyan hét, amelyen az Okmányiroda ügyiratforgalma meghaladta a 3000-es ügyszámot. Egyedi igény esetén – korai munkakezdés - előfordul, hogy az okmányiroda már reggel 07.30-órakor fogadja az állampolgárokat. Saját tapasztalataink alapján úgy ítéltük meg, hogy a 07.00 – 19. 00 közötti okmányirodai nyitva tartás felelne meg az ügyfelek igényeinek - mondta Simon Józsefné, a III. Kerületi Hivatal vezetője. Sajátosságként kiemelte, hogy egyedülálló módon foglalkoztatási információs tanácsadó segíti a Munkaügyi Kirendeltségbe érkező pályakezdőket – írja az OrientPress Hírügynökség.

A 124 ezer lakosú Óbuda-Békásmegyer Budapest egyik legnagyobb kerülete. A III. Kerületi Hivatal vezetője, Simon Józsefné, az Orient rádiónak adott interjújában elmondta, hogy a területi államigazgatás átalakítása során előnyt jelentett, hogy az okmányiroda és a gyámhivatal nem költözött, az ügyfelek továbbra is a megszokott helyszínen és időben intézhetik ügyeiket. 

Az Okmányiroda főbb tevékenységeiként a személyi okmányokkal és a közlekedési igazgatással kapcsolatos feladatokat említette. Ezen túlmenően az okmányirodában jelentős számban intéznek népesség-nyilvántartással, egyéni vállalkozással kapcsolatos ügyeket.

A kerületben két szakigazgatási szerv működik, a gyámhivatal és a munkaügyi kirendeltség. A gyámhivatal a legnehezebb feladatot ellátó szervek egyike, amelynek legfőbb feladatai a védelembe vétel, a gyámság, továbbá a gondnoksági ügyek. Simon Józsefné kiemelte, hogy a gyermekvédelemben a jelzőrendszer, mint például óvoda-iskola-védőnő-orvos jelez a gyerekjóléti szolgálatnak, és innen kerülhetnek az ügyek a gyámhivatalhoz.

A munkaügyi kirendeltség illetékességi területe Óbuda-Békásmegyer mellett az első és a második kerületre terjed ki. Itt a munkaközvetítés, a folyamatos munkahelyfenntartó munka, a támogatások megítélése és a nyári diákprogramok kezelése a fő feladat. Emellett ebben a hivatalban egyedi sajátosságként foglalkoztatási információs tanácsadó is dolgozik, aki a szakmákról ad tájékoztatást az érdeklődőknek.

A járási hivatal felállítása óta - az okmányirodában - kétszer zajlott ügyfél elégedettségi felmérés, mindkét alkalommal pozitív eredmények születtek. „Az ügyfelek az okmányirodai munkatársak felkészültségét és udvariasságát dicsérték. A visszajelzésekhez igazodva kedden, szerdán és csütörtökön 1-1 órával bővítettük az ügyfélfogadási időt' - emelte ki Simon Józsefné. „Előfordul, hogy az okmányiroda 1-2 munkatársa – egyedi igények esetén – már reggel 07.30 órakor fogadja az ügyfeleket.” A Hivatalvezető elmondta, hogy saját tapasztalataik alapján úgy ítélték meg, hogy a 07. 00 – 19. 00 közötti okmányirodai nyitva tartás felelne meg az ügyfelek igényeinek.

Budapest egyik legnagyobb kerületének okmányirodája átlagban hetente 2800 - 3200 ügyet intéz, e mellett 55361 ügy került iktatásra az idei évben. A Hatósági Osztály által iktatott ügyek száma közel 18 ezer, míg a gyámhivatalba közel 9 ezer ügyirat érkezett, a munkaügyi kirendeltségen 74 600 az iktatott ügyiratok száma. A regisztrált álláskeresők aránya meghaladja a 4 ezret, a közfoglalkozásban 232 fő vesz részt – sorolta az adatokat a hivatalvezető.

A Helyi Védelmi Bizottság vonatkozásában Simon Józsefné kiemelte, hogy a bizottság rögtön az első évben szembesült az árvízi feladatokkal, melyek során nagyon fontos szerep jutott a közreműködő szervek – pl. katasztrófavédelem, rendőrség, népegészségügyi hatóság, önkormányzat - együttműködésének és összefogásának. 

'Az ügyfelek magas szintű kiszolgálását, a szakmai színvonal folyamatos emelését mindig fontosnak tartottam, a jövőben is ez a cél vezérel munkám során. Ennek érdekében megpróbálunk még jobbak lenni” - zárta szavait Simon Józsefné.

Hirdetés