parkolasKarácsony Gergely szerint az egységes parkolási rendszer fejlesztése során a közterületek újrafelosztását is ösztönözni kell. A parkolás első időszaka ingyenes lenne, majd sávosan emelkedne.

A Fővárosi Önkormányzat a kerületekkel együttműködve összehangolt intézkedéseket tervez a budapesti parkolás egységesítése és fejlesztése érdekében – közölte a Főpolgármesteri Hivatal.A belvárosi közterületi parkolás rendezetlen helyzete, amelynek kezelésére a kerületi önkormányzatokkal együttműködve kiemelt feladatként tekint a Főváros. A veszélyhelyzetre tekintettel a közlekedési szokások ugyan átmenetileg megváltoztak, a parkolási problémák azonban továbbra is fennmaradtak – sőt a parkolás ingyenessé tétele káoszt és a belvárosi parkolóhelyek túltelítettségét eredményezte, ez megnehezíti mind a helyi lakosok, mind a parkolóhelyet hiába kereső ingázók mindennapjait. A parkolással kapcsolatos problémák változtatások nélkül hosszú távon is fennmaradnak, sőt tovább súlyosbodhatnak.Budapesten az elmúlt tíz évben 20 százalékkal nőtt a gépjárművek száma, sok helyen az utcák területének akár harmadát elfoglaló parkolóhelyek miatt nem lehetséges fák ültetése, zöldfelületek telepítése, a járda kényelmes, akadálymentes kialakítása, illetve a földszinti üzletekhez és vendéglátóhelyekhez kapcsolódó teraszok létesítése.Karácsony Gergely szerint az egységes parkolási rendszer fejlesztése során a közterületek újrafelosztását is ösztönözni kell a közterületek és a város élhetőségének javítása érdekében. Ezért a Fővárosi Önkormányzat kezdeményezi az egységes budapesti parkolási rendszer kialakítását, melynek céljai:

  • Egységes felhasználói élmény biztosítása
  • A lakossági parkolás méltányos előnyben részesítése
  • A célforgalmi parkolás lehetőségeinek javítása
  • Rendezett közterek biztosítása a lakosság számára
  • Közterületek felszabadítása a parkolás és a járműtárolás alól a lakosság számára
  • A parkolás-üzemeltetés racionalizálása

A főpolgármester néhány konkrétumot is elárult a készülő tervvel kapcsolatban. A parkolás első időszaka ingyenes lenne, majd sávosan emelkedne, így mozgásban maradna a város. A parkolási zónák közötti rugalmasság pedig azt a célt szolgálná, hogy ha egy utca túloldala esetleg a másik kerülethez tartozik, a helyben lakók megállhassanak ott is anélkül, hogy megbírságolnák érte.

(Pestihirlap.hu)

Hirdetés