alairoNem kell szeretni a civil újságírókat, de élni kell az általuk is nyújtott tájékoztatási lehetőségekkel. Ha erről lemond a helyi hatalom, félinformációknak, pletykáknak ad teret – hangzott el a Magyar Önkormányzatok Szövetsége és a Magyar Újságírók Országos Szövetsége közös konferenciáján Budapesten.

„Önkormányzati médiakommunikáció” címmel, második alkalommal rendezett közös konferenciát a Magyar Önkormányzatok Szövetsége (MÖSZ) és a Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) 2013. április 16-án, Budapesten. Míg a tavalyi, gödöllőirendezvény előadói elsősorban elméleti kérdéseket feszegettek, most olyan gyakorlati kérdések kerültek terítékre, mint önkormányzati kommunikáció gyenge pontjai, az alternatív nyilvánossághoz való viszonyulás, vagy a közösségi médiában való megjelenés lehetőségei.

Az önkormányzatok kommunikációjában egyre nagyobb szerepük van a települések honlapjainak, így nem mindegy, hogy csupán a kötelezően nyilvánosságra hozandó tartalmak – szerződések, rendeletek – miatt létrehozott weboldalak-e, vagy esztétikus, olvasmányos, áttekinthető, keresőbarát, interaktív portálok – tudtuk meg Nagy Gábor Miklós médiaszakértőtől, aki hangsúlyozta: az önkormányzati honlapot nem a hivatal, hanem a tájékozódó állampolgár igényei szerint kell megtervezni, hiszen – idézte Jakob Nielsen webergonómus híres tézisét– a neten „a fő fizetőeszköz a felhasználó ideje”.

– Ma már a nyilvánosság megkerülhetetlen részének kell tekinteni a bloggereket, minthogy azok is. Nekik is kell küldeni meghívót, tájékoztató anyagokat, válaszolni kell a kérdéseikre. Partnerként kell kezelni őket – ezt már Porcsin Zsolt debreceni újságíró, blogger fejtette ki. – Nem kell szeretni a civil újságírókat, a médiát se, de élni kell az általuk is nyújtott tájékoztatási lehetőségekkel. Ha erről lemond a helyi hatalom, félinformációknak, pletykáknak ad teret.

Az önkormányzati honlapok kiválóan alkalmasak a közösségépítésre és a lokálpatriotizmus erősítésére is. A Hegyvidéki Önkormányzat kommunikációs vezetője, Szabó Krisztina kifejtette, kerülete nagy súlyt fektet arra, hogy különböző kreatív és innovatív akciókkal –példaként említette a „Lépjünk, hogy ne lépjünk bele!” elnevezésű kutyapiszok elleni kampányukat – szólítsa meg a lakosságot, s a kezdeményezések kommunikációja is hasonlóan kreatív és innovatív legyen.

A konferencia zárásaként, a házigazda Tóth Károly emlékeztetett: az önkormányzati média közszolgálati szerepét a MÚOSZ évek óta visszatérően hangsúlyozza, és a helyi tájékoztatás ügyét kiemelten kezeli a jövőben is. Dr. Gémesi György, a MÖSZ elnöke bejelentette, hogy a tavalyi és a mostani konferenciát kísérő nagy érdeklődésre való tekintettel a MÖSZ és MÚOSZ szeptembertől országos kommunikációs konzultáció-sorozatot indít azoknak a polgármestereknek, akiknek nem áll rendelkezésükre külön kommunikációs szakember.

(godollo.hu / muosz.hu)

Hirdetés