hegmanne nemes saraEzerötszáz milliárd forintból valósulhatnak meg újabb közlekedési beruházások Magyarországon a következő hat év alatt, az összeg háromnegyedét a kormány vasúti fejlesztésekre szánja.

A Szolnok-Szajol vasútvonal új Tisza-hídjának betolása alkalmából, a helyszínen beszélt erről a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vagyonpolitikáért felelős államtitkára, Hegmanné Nemes Sára. Kijelentette: a kormány kiemelten fontos feladatként kezeli a biztonságos és európai színvonalú közlekedés feltételeinek megteremtését. A Közlekedés Operatív Programból (KÖZOP) az elmúlt időszakban 2500 milliárd forintot fordított e célra.

Az államtitkár szerint e fejlesztések a szolgáltatás színvonalának javítása mellett lehetővé teszik a vonatok óránkénti 160 kilométeres sebességét, így a menetidőn is jelentősen rövidítenek. A 2015-ben elkészülő Szolnok-Szajol vasútvonal rekonstrukciója a Debrecenig tartó szakasz felújításával folytatódik az évtized végéig – mondta. Emellett a tervek között szerepel új vasúti kocsik és mozdonyok beszerzése, valamint a Hatvan-Miskolc-Nyíregyháza vonal és az elővárosi közlekedés modernizálása is.

A mostani és tervezett vasúti fejlesztéseknek, valamint a közelmúltban Abony és Fegyvernek között elkezdődött M4-es autópálya-szakasz építésének köszönhetően Szolnok „hihetetlen mértékű közlekedési infrastruktúra-fejlesztésen esik át”, s ez nagyban hozzájárul a település és a térség gazdaságának fejlődéséhez is – mondta Szalay Ferenc polgármester.

Az épülő sztráda nemcsak tehermentesíti a város forgalmát, a később Abony és Budapest között szintén megépülő négysávos úttal együtt a főváros megközelíthetőségén is sokat javít. Szolnok számára ugyancsak fontos, hogy a folyamatban lévő vasúti fejlesztések gyorsabb, hatékonyabb és a mainál kevésbé zajos vonatközlekedést tesznek majd lehetővé – sorolta a polgármester. Az alkalmazott technológiai elemek közül garancia erre a sínek rezgéscsillapítása és mintegy 1000 méternyi zajvédő fal kiépítése.

Hirdetés