Módosítaná az Országgyűlés a parkolásra vonatkozó szabályzatot, kiterjesztenék a helyi lakosságnak kizárólagosan fenntartott parkolóhelyeket és kedvezményeket a közösségi autóbérlőkre is. Ehhez azonban az önkormányzatoknak folyamatosan ellenőrizniük kellene, hogy az adott lakossági helyen helyi lakos parkol-e éppen a közösségi autóval. Van olyan önkormányzati hivatal, ahol már most tudják, hogy nem lesz erre szabad kapacitásuk.


Novemberben állt elő Nagy Bálint közlekedési államtitkár egy javaslattal, amely reményei szerint a közösségi autómegosztás felé terelheti a lakosságot. Elmondta, meglátása szerint ez különösen fontos, mert egy megosztott autó 12-16 személyautót helyettesíthet, így használata csökkentheti a városi mobilitás káros hatásait, a közterület terhelését és a környezetszennyezését.

A Jövő Mobilitása Szövetség elemzése szerint egyébként kisebb autóknál évi 7500 kilométer, közepes méretűeknél pedig 16.000 kilométer vagy annál kevesebb megtétele esetén már nem éri meg saját kocsit fenntartani. Sokszor ennél jóval magasabb kilométerszám esetében is előnyösebb megoldást jelent a carsharing használata.

A cikk itt olvasható tovább

Hirdetés