Az autóbontók kétharmada nem szerződött a Mol hulladékos cégével.


Nem éri meg visszavásárolni az autóbontóknak a MOHU-tól a roncsokat, amikből előtte kimazsolázták a jó pénzért eladható alkatrészeket. Ráadásul alacsony árakat szabtak a bontási tevékenységre is.

Nem szerződött az autóbontók kétharmada a Mol hulladékos leányvállalatával – írja a Szabad Európa. A lap szerint többen inkább bezárnak, mivel a hulladékkoncesszió július 1-jei életbe lépése után, úgy tűnik, egyáltalán nem lesz kifizetődő a tevékenységük. Ez komoly problémát okozhat, évente ugyanis 150 ezer autót vonnak ki a forgalomból, alig 20 ezer kerül legális bontókba, de az új, sokak által kritizált rendszer miatt ez az arány még rosszabb lehet:

  • sok kocsi az erdőkbe kerülhet,
  • a megmaradó bontók többszörös kapacitással kell hogy üzemeljenek,
  • az emberek pedig nem tudják majd hol leadni a roncsokat.

Utóbbiról egyébként a hvg.hu-hoz is érkezett jelzés: egy olvasónk hiába próbálta leadni régi autóját, már nem vették át tőle egy Pest-környéki bontóban.

A leadott autók a hulladékkoncessziót 35 évre elnyerő Mol hulladékos cége, a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. (MOHU) tulajdonába kerülnek. A bontósok a MOHU-tól kilogrammonként 17 forintért vehetnék át a bontásra szánt autókat, ám addigra már feltehetően a jól értékesíthető alkatrészek nélkül, a nekik kínált szerződés szerint ugyanis a MOHU megszabhatja, hogy milyen alkatrészekre van szüksége, de erről nem állítottak össze listát.

A hulladékos monopólium emellett azt is megszabta, hogy a bontósok mennyit számolhatnak fel nekik a bontási tevékenységért, de ezek az összegek olyan alacsonyak lettek, amennyiért nem éri meg dolgozni a MOHU-nak.

(HVG)

Hirdetés