Március óta regisztrálhatják magukat a Mol hulladékgazdálkodásért felelős koncessziós cégénél az autóbontók, és bár a nagyvállalat szerint a partnereik száma egyre növekszik, lakossági oldalról leginkább az tapasztalható, hogy alig lehet megszabadulni a használt autóktól.


Egy régi, elhasználódott autótól megszabadulni elsőre nem tűnik bonyolult feladatnak. Az ügyintézéshez szükség van a forgalmi engedélyre, a törzskönyvre, mindkét rendszámtáblára és egy lemondó nyilatkozatra. Ha a tulajdonos elviszi ezeket egy bontóba, kap egy papírt, amellyel a kormányablakban kérvényezheti az autó kivonását a forgalomból. A bontó feladata az autó állapotának felmérése, ami alapján a közlekedési hatóság kiállítja a bontási igazolást.

Ám mostanában nincsenek könnyű helyzetben azok az autótulajdonosok, akik ezt végig akarják csinálni. Amikor sorra hívtunk a fővárosban és környékén működő bontókat arról érdeklődve, hogy át tudnának-e venni egy használhatatlanná vált kocsit, különböző indokokkal mindenhonnan lepattantunk. Volt olyan, aki annyit mondott, hogy nem tud bontási papírt adni, ezért máshova irányított át, más pedig azt ígérte, talán néhány hét múlva rendeződnek a dolgok, és lehet vinni a járművet. Egy idő után az is kiderült, hogy az akadozó ügyintézés mögött a hulladékgazdálkodás átalakítása áll.

A cikk itt olvasható tovább

Hirdetés