A kormány 2024-ben elindíthatja az eddigi legdrágább gyorsforgalmiút-fejlesztést, a 76-os út kétszer két sávos autópályává bővítését – erről Lázár János építési és közlekedési miniszter beszélt egy sajtóeseményen.


 A miniszter itt jelentette be a beruházás árat is, ebből kiderült, hogy még sosem építettek hazánkban olyan drágán autópályát, mint ahogy most tervezik.

Zalaegerszeg bekötése a hazai gyorsforgalmi hálózatba nem kevesebb, mint 400 milliárd forintba fog kerülni: a 44 kilométeres beruházásnál ez 9,1 milliárd Ft/km-es árat jelent.

Ha valóban ennyiből készül el a Zalaegerszeget az M7-es autópályával összekötő M76-os út (kormányhatározat még nincs róla), akkor az kilométerenként kétszer annyiba fog kerülni, mint az eddigi rekorder M6-os autópálya, amelyet 4,5 milliárd Ft/km áron építettek meg.

Az árat a kormánypárti Mediaworks lapja, a Világgazdaság is sokallta, ezért megkérdezte Lázár minisztériumától, nem azért drágult-e meg az eredetileg 170 milliárdosra becsült projekt, mert a miniszter beleszámolta az árba a Körmendig tartó 28 kilométeres szakasz megépítését is, mire a tárca közölte, hogy nem, a becsült beruházási összeg alapvetően a Sármelléktől Zalaegerszeg keleti csomópontig történő útépítést tartalmazza, valamint a 71-es főút tervezett kétszer két sávos keszthelyi bekötését.

Hirdetés