Az építési és közlekedési miniszter, Lázár János egy sor állami beruházást nevesített, átfogó vasúti fejlesztést hirdetett meg, de azt is közölte, hogy elkészül a következő tíz év útépítési programja.
A 2023-as év volt a magyar építőipar fekete éve – erről is beszélt az építési és közlekedési miniszter az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) podcastjének legújabb adásában, a Spakliban.
Lázár János felidézte, hogy 2022 őszén az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) mintegy ötezermilliárd forintnyi állami beruházást állított le. Ez nagyjából 300 építkezést érintett. (Később arra is felhívta a figyelmet, hogy minisztersége alatt 80 új beruházást kezdtek el háromezermilliárd forint értékben, ezek java útépítés). Mindezt most úgy kommentálta a tárcavezető, hogy a beruházási stopot „nem lehetett nem észre venni”.
A következmények között említette, hogy az építőiparban történtek elbocsátások, nehézségek támadtak cégeknél, és volt, amelyiket el is adtak. „Volt baj” – jegyezte meg. Azonban 2024-ben mintha némi konszolidációt látna, összefüggésben azzal, hogy az építőipari infláció 1-2 százalékra zuhant. A magánberuházások lendültek meg, azon belül is a gyárépítések. Ezek jelentik a fényt az alagút végén.