Hivatalosan is elrendelték a két állami tulajdonú személyszállító nagyvállalat, a MÁV-START Zrt. és a Volánbusz Zrt. egyesülését, a két állami szolgáltatóvállalat egyetlen társaságként folytatja majd tovább tevékenységét MÁV Személyszállítási Zrt. néven.


A csaknem százéves Volán brand eltűnése miatt szakszervezetek és pártok is tiltakoztak, sőt a szakminiszterhez is fordultak, aki egy Facebook-posztban reagált.

Ebben Lázár János azt írja, hogy miközben temetik a régi volános világot, valójában csak rendet tesznek. Felidézte, hogy az integrációs folyamat már tíz éve kezdődött, és a Volánbusznak a MÁV-ba történő beolvasztásával csak pont kerül a végére. „A hatékony és fenntartható működéshez egyetlen nagy, integrált nemzeti közlekedési vállalatra van szükség, ami a magyar vasúttársaság bázisán épül fel. Egységes tarifarendszer és menetrend, kisebb, de hatékonyabb vezetés, a felesleges párhuzamosságok fenntartása helyett összehangolt közlekedési szolgáltatások” – áll a bejegyzésben.

A miniszter azt írja, ennek megteremtéséről szól a vármegye- és országbérletekre épülő új tarifarendszer, a fővárosi agglomerációs megállapodás és a cégcsoport integrációs folyamatának lezárása.

„Egy a cég, egy a szolgáltatás és három a márkanév: MÁV, Volán és HÉV. A többi csak az eddigi átláthatatlan cégstruktúrán élősködő kisebb-nagyobb erőcsoportok utóvédharca” – zárta posztját Lázár János.

Az építési és közlekedési miniszter egy másik bejegyzésében elnézést kért az utasoktól a kánikula miatti vasúti problémákért. Munkájuk elismerése mellett egyszeri fizetéskiegészítést ígért a MÁV-Volán dolgozóinak.

„Tudom, hogy az extrém hőség okozta kihívásokkal szemben a MÁV megörökölt, de már 20 éve is ósdi infrastruktúrája és járműállománya, sokszor rogyott meg az idei nyáron is. Ha nincsenek a kiváló MÁV-os kollégák, talán a padlón is marad” – írta a Facebookon Lázár János. Az építési és közlekedési miniszter elnézést kért az utasoktól, és megköszönte a türelmüket. Hálás a vasutas, buszos dolgozóknak, „mindenkinek, aki ilyen körülmények között is állja a sarat, megküzd az új bérletek miatt megnövekedett utasforgalommal, a lejárt szavatosságú pálya és járműflotta okozta műszaki problémákkal, és nem utolsó sorban a rendkívüli hőséggel”.

Mint írta, augusztusban egyszeri fizetéskiegészítéssel fogják megköszönni „a frontvonalban szolgálatot teljesítőknek a kitartásukat". Mint közölte, ez egy rendkívüli intézkedés, tudják, hogy nem ez a megoldás. A problémákat tartósan a 10 éves vasútfejlesztési stratégia végrehajtása oldja meg a tárcavezető szerint.

Hirdetés