A válaszoló budapestiek közel 80 százaléka fenntartaná a jelenlegi forgalmi rendet a Lánchídon, azaz a jövőben is csak a taxisok, a buszok, a motorosok és a biciklisek használhatják majd a hidat – ismertette a hétvégén lezárult Budapesti Lakógyűlés néven futó online kérdőív eredményeit Karácsony Gergely főpolgármester. A Lánchíd forgalmi rendjének jövője mellett másik három, kevésbé konkrét kérdésről is szavazott több mint 136 ezer budapesti, ami a szavazásra jogosultak több mint 9 százalékát jelenti. „A budapestiek a jövőt választották” – fogalmazott Karácsony.


A kitöltők 79 százaléka a felújított Lánchíd jelenlegi, autómentes forgalmi rendje mellett szavazott. A hídon – aminek egy részén még tartanak a felújítási munkálatok – december közepe óta szabadon közlekedhetnek a buszok, a taxisok, a motorosok és a mikromobilitási eszközök is, de az autósokat nem engedték vissza, a döntés értelmében pedig a jövőben sem fogják. A főpolgármester elmondta, hogy utasítja a Budapesti Közlekedési Központot (BKK), hogy véglegesítsék a híd jelenlegi forgalmi rendjét. Karácsonyék korábban azt ígérték, hogy amennyiben marad az autómentes híd, akkor a környező tereket (Széchenyi és Clark Ádám) is megújítják, de arra egyelőre nincs pénz, a terület egy része pedig nem is a fővárosé.

A Lánchíd forgalmi rendjének jövője mellett megkérdezték a fővárosiakat arról, hogy mit tartanának igazságosnak: ha a jelenlegi városvezetés annyit fizetne a kormánynak adók és hozzájárulások formájában, mint az előző vagy „ha maradna a több mint tízszeresére emelt kormányzati elvonás”. Itt a jelentős többség, 91 százalék a megemelt hozzájárulások ellen szavazott, tehát nem szeretnék, ha a főváros többet fizetne. A főváros gazdasági helyzetéről, illetve arról a nagyjából 200 milliárd forintos tartalékról, amit a Fidesz keres a jelenlegi városvezetésen itt írtunk részletesen.

Két opció közül lehetett választani egy másik költségvetéssel kapcsolatos kérdésnél is: a főváros inkább függessze fel a kormányzati elvonások befizetését (szolidaritási hozzájárulás) vagy csökkentse a járatok számát a közösségi közlekedésben. Nem meglepő, de a lakógyűlésen szavazók jelentős része, egész pontosan 88 százaléka nem szeretné, hogy kevesebb Combino járjon a Nagykörúton vagy ritkábban járjon a 3-as metró.

A cikk tovább folytatódik, itt

Ugyanakkor már megjelentek a kétkedő hangok a döntéssel kapcsolatban, erről ebben a cikkben olvashat

Hirdetés