Éles vitát váltott ki a napokban az, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium közzétett egy tervezetet, amelynek értelmében a teljes M0-s autóutat fizetőssé tennék. Budapest főpolgármesteri hivatala közölte, hogy miért jelent ez problémát.


Mint nemrég közölték, jelentősen drágulnak a magyar autópálya-matricák a jövő év elejétől, és egy új jogszabálytervezet szerint újabb útszakaszok is fizetőssé válhatnak, beleértve a teljes M0-s körgyűrűt.  

Karácsony Gergely főpolgármester tiltakozásának adott hangot a Facebook-oldalán, és azt írta, hogy szerinte ingyenessé kellene tenni az M0-st. A 24.hu rákérdezett a fővárosi önkormányzat sajtóosztályán, hogy milyen érvekkel, tényekkel, adatokkal igazolnák mindezt.

A hivatal azt válaszolta a portálnak, hogy az M0-s fizetőssé tétele dugókat, környezetszennyezést okozna a fővárosban, és igazságtalan sarcot jelentene a budapestieknek. Közlésük szerint a Budapesti Közlekedési Központ az Egységes Forgalmi Modell segítségével vizsgálta a díjfizetés bevezetésének várható forgalmi hatásait a városi úthálózaton, és arra a következtetésre jutottak, hogy a fizetősre tervezett utakon várhatóan jelentősen csökkenne a fogalom, a többletforgalom pedig Budapesten belül és az agglomerációs bevezető utakon jelenne meg.

Emiatt eredményezne a lépés több dugót a fővárosban. A hivatal szerint a bevezető utakon és az M3-as autópályán várható a legnagyobb forgalomnövekedés, és ezek már amúgy is jelentősen le vannak terhelve.

A cikk itt folytatódik

Hirdetés