Az Orbán-kormány számára kedvezőtlen módon változhattak a Rákosrendező 130 hektáros területére álmodott városnegyed – Lázár János építési és közlekedési miniszter fordulata szerint „mini-Dubaj” – felépítésének feltételei. Ezt jelzik legalábbis a lapunk birtokába került korábbi és a napokban hivatalosan közzétett megállapodás-tervezet közötti különbségek.


Az első tervezetben – amelyről már korábban írtunk – a kormány 600 millió euró (228 milliárd forint) értékű közlekedési beruházás megvalósítását vállalta. A kabinet két felüljáró megépítését, vasúti fejlesztést, és az M1-es metró, a kisföldalatti meghosszabbítását vállalta. Cserébe az Egyesült Arab Emírségek (EAE) azt ígérte, hogy az általa kijelölt jogalany 5 milliárd euró (1900 milliárd forint) értékű beruházást valósít meg.

Mindkét dokumentumban szerepel, hogy a projektet kiemelt állami beruházássá nyilvánítja a kormány, ezzel kiemeli az általános építés szabályozási körből. Ez erősen gyengíti az önkormányzatok érdekérvényesítő erejét. Lázár János korábban azt mondta: a fővárosi önkormányzattal és a kerületekkel a nemzetközi szerződés aláírása után egyeztet.

A teljes cikk itt olvasható

Hirdetés