A közútfejlesztésről több konkrétumot is ír, de a hazai közlekedés legproblémásabb ágazatáról, a vasútról alig mond valamit Lázár János Építési és Közlekedési Minisztériumának (ÉKM) az állami építési beruházásokról szóló tervezete.


A 2035-ig tartó program a múlt héten jelent meg a Magyar Közlönyben. A közlekedési fejezetekben új vasútvonalról, komolyabb fejlesztésről, a területre szánt összegről, és a rossz állapotban lévő HÉV-ekről egyetlen szót sem írtak. Azt is csak Csepreghy Nándor miniszterhelyettestől tudni, hogy 4000 milliárdot szánnak a területre a következő 10 évben, alig több, mint a negyedét a közutak fejlesztésére szánt 15.700 milliárd forintnak.

A 36 oldalas beruházási tervezet a külképviseleti ingatlangazdálkodástól kezdve a sporton át, egészen az örökségvédelemig összesen 20 területet érint, köztük kapott helyet a közlekedés is. A beruházási tervezetben a közösségi közlekedéssel, így a vasúttal csak körvonalaiban foglalkoztak. A közúti közlekedéssel viszont egész részletesen, kilométerben és árban is konkrétumokat határoztak meg. Erre reagálva mondta Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár, fővárosi képviselő, hogy szerinte a következő 10 évben a kormány nulla vasútfejlesztést tervez, a HÉV-ek fejlesztését pedig törölték, ahogy az összes budapesti közlekedési beruházást is.

A  cikk itt olvasható tovább

Hirdetés