A Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. sikeres nyári szezont zárt, augusztus végéig 2 millió 660 ezer vendég látogatott az létesítményekbe – számolt be az InfoRádióban Szűts Ildikó, a cég vezérigazgatója.


Az idei nyár nagyon nehezen indult – mondta Szűts Ildikó, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. vezérigazgatója az InfoRádióban. Arról tájékoztatott, hogy „eleinte, az időjárás miatt, százezer vendég hiányzott, de július közepétől beindult a szezon. A teljes strandszezonra vonatkozó adatok azt mutatják, hogy nagyságrendileg 7 százalékkal marad el a strandokon megfordult vendégek száma 2022-höz képest, viszont a fürdők ezt visszapótolták: ott a összességében 5 százalékkal magasabb vendégforgalmat tudtak elérni az első 8 hónapban.”

Összességeben 6 százalékkal magasabb volt a vendégforgalom, mint 2022-ben.

Éppen ezért a vezérigazgató úgy fogalmazott: a bevételi számokkal elégedettek lehetnek, hiszen arra is törekszenek, hogy ne a vendégek számát növeljék mindenáron, hanem sokkal inkább több szolgáltatást nyújtsanak és ezzel tudják növelni a társaság árbevételét.

Ha csak a strandszezon nézik: az 6,6 milliárd forintot hozott, ez is 16 százalékkal meghaladja a tavalyi forgalmat, és éves szinten is hasonló ez a növekmény. Ez a gyakorlatban 15,6 milliárd forintot jelent az első nyolc hónapban.

A vezérigazgató az áremelésekről azt mondta: a külföldi vendégeknél most érték el a történelmi fürdőknek azt a minimális szintet jegyárban, mint amit külföldön lehet tapasztalni. A hazai vendégkör pedig azt respektálta, hogy a fürdőkben infláció alatti volt az áremelés – zárta a gazdasági mérleget Szűts Ildikó, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. vezérigazgatója.

Hirdetés