Az ügyfelek túlnyomó többsége elégedetten távozott a kormányablakokból az ügyintézést követően. A kérdőívet kitöltők 86 százaléka elégedett a kormányzati ügyfélszolgálatok szolgáltatásaival, 79 százalékuk szerint pedig javult az ügyintézés színvonala.


Mindez a legutóbbi elégedettségi felmérésből derült ki, amelynek részleteit a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium közölte az MTI-vel. A közlemény szerint a KTM és a kormányhivatalok folyamatosan figyelemmel kísérik a kormányablakok által nyújtott szolgáltatást és az ügyfelek visszajelzéseire támaszkodva folyamatosan fejlesztik is.

Az ügyfelek a kormányablakokban szerzett tapasztalataikat 2021 óta már nem papíron, hanem egy online ügyfél-elégedettségi kérdőív kitöltésével oszthatják meg az üzemeltetőkkel, a visszajelzéseket a szaktárca időről időre ki is elemzi.

A legfrissebb mérések szerint 2024 első felében a kormányablak-ügyfelek több mint 76 százaléka teljes mértékben elégedett, 9 százaléka pedig elégedett volt az ügyintézés minőségével, ami hasonló az előző évi adathoz.

A válaszolók 86 százaléka elégedett volt az ügyintézéssel és az azt megelőző várakozással töltött idő mértékével is, ezt alátámasztja, hogy a sorszámhúzó rendszerből kinyert adatok alapján az ügyfelek a sikeres ügyintézést megelőzően átlagosan 30 percnél is kevesebbet töltenek a kormányablakokban.

A kormányablakba betérő ügyfelek legalább 83 százaléka a hivatali ügyintézés során az ügyintéző segítőkészségét, szakértelmét és gyorsaságát tartja a legfontosabbnak, hátrébb sorolva olyan szempontokat, mint mondjuk az nyitvatartási idő vagy a tisztaság.

A részvevők 89 százaléka elégedett volt az ügyintézők szakszerűségével.

A KTM továbbra is arra biztatja az ügyfeleket, hogy a visszajelzéseikkel segítsék a szolgáltatások fejlesztését. Az ügyfél-elégedettségi kérdőívet az ügyfelek a kormányablakokban kihelyezett QR-kódok segítségével, illetve a kormanyhivatal.hu honlapon érik el.

A felmérés január 1. és június 30. közötti időszakra vonatkozik, és országosan 3430 ügyfél visszajelzése alapján készült.

Hirdetés