A 11-es főúton mindennaposak a balesetek, és – persze menekülő útvonalak hiányában – a balesetekkel járó jelentős torlódások. A közelmúltban egy Szentendrén lerobbant autóbusz okozott közfelháborodást kiváltó, fél napig tartó, több kilométeres dugót. Az eset nyomán a szentendrei városházán összeültek az illetékesek, hogy egyeztessenek az ilyen, és ehhez hasonló esetek hatékonyabb kezeléséről.
Az autóbusz szentendrei elakadása és a mögötte feltorlódó gigadugó október végén volt, és hatalmas felháborodást váltott ki az érintett többezer autós körében, hiszen rengetegen használják a 11-es főutat.
Az eset után Szentendre polgármestere, Fülöp Zsolt a közösségi médiában fellángoló elégedetlenség nyomán ugyancsak ezen a platformon tette közzé, hogy a Magyar Közúttal közösen megbeszélést kezdeményezett a rendőrséggel az esethez hasonló elfogadhatatlan helyzetek megoldására, egyúttal kijelentette, hogy sem az út fenntartójának, sem az önkormányzatnak nincs olyan intézkedési hatásköre, amivel a rendkívüli helyzetet megoldhatta volna.
Az intézkedési terv részletei
A tárgyalás résztvevői egyetértettek abban, hogy a Dunakanyarban élők mindennapjait megnehezítő, a 11-es főútra jellemző problémák enyhítésére csak a rendelkezésre álló erőforrásaik fokozott összehangolásával és még szorosabb kapcsolattartással van esély.
- Ennek érdekében első lépésként új belső kommunikációs csatornát hoznak létre és működtetnek a jövőben.
- Mindhárom szervezet elemzi az eddigi intézkedési gyakorlatát, különös tekintettel arra, hogy a folyamatba a társszervek mikor és hogyan vonhatók be.
- A Magyar Közút és a Szentendre Rendőrkapitányság együttműködését kiegészítik a rendészettel.
A rendőrség és a közútkezelő tehát a forgalomkorlátozások és a közlekedési balesetek esetében megszokott közös fellépés továbbfejlesztéseként a városi rendészet munkatársait is kiemelten bevonja a jelentősebb forgalomirányítási problémák kezelésébe.
(economx)