aeroA Sólyom Airways rossz emlékű próbálkozása óta reflexszerű hitetlenkedés övezi a légiközlekedési piacra frissen belépő hazai szereplőket. Az Aeroexpress Regional viszont valójában egy három évtizedes múlttal büszkélkedő, évek óta Finnországban közszolgáltatást végző magyar légitársaság új brandje. A cég résztulajdonosa, Somogyi-Tóth Dániel azt is elmondta a VG-nek, hogy tárgyalnak az állammal arról, hogyan építhető fel európai példák alapján a magyar regionális repülés.

A következő két hónapban, tehát október végéig biztosan járnak az Aeroexpress Regional légitársaság erdélyi járatai – erről a résztulajdonos, Somogyi-Tóth Dániel nyilatkozott a VG-nek. Hogy utána mi következik, az nagyban függ a piaci és az állami visszajelzések alakulásától is, amelyek mentén formálódik majd, hogy a légitársaság továbbfejleszti-e hazai kapacitásait.

A vállalkozás tehát szeptembertől bevezető üzemet indít, ebben pedig az immár a Külgazdasági és Külügyminisztérium többségi vagyonkezelésében álló Debreceni Nemzetközi Repülőteret üzemeltető cégben szoros partnerre talált. Már csak azért is, mert a társaság debreceni székhelyű. Somogyi-Tóth Dániel erről azt mondta, hogy a Debrecen International Airport Kft. pályázat útján elnyert járatfejlesztési forrással támogatta a projekt megvalósulását. Ugyanakkor az elszabadult energiaárak speciális gazdasági környezethez vezettek, amit túl kell élni. Egyébként a modellt épp a járvány alatt tervezték meg, amikor a karantén miatt több idő jutott a projektre – ennek része a cégcsoport másik tagja által szervezett dunai és balatoni vízirepülés-tesztek is. „Rengeteg munkaóra ment el erre. Ha sikeres lesz, a repülés iránti szenvedélyemből a vártnál nagyobb eredmény születik, én pedig jobban vissza tudok térni a koncertekhez.”

A cikk itt olvasható tovább

Hirdetés