vasutTöbb mint 400 vasúti járatot szüntet meg a kormány április közepétől, a cél a busz és vonat járatok párhuzamosságának megszüntetése. Az infrastruktúráért felelős államtitkár szerint ezzel éves szinten 12 milliárdos megtakarítást lehet elérni. A vasutasok a munkájukat féltik.

 

2010 nyarán még a vonalbezárások újranyitásával foglalkozott a kormány, de 33-ból csak 11-vonalon indították újra a vasúti közlekedést. Most viszont lesz olyan újranyitott vonal, ahol csökkentik a járatok számát. A ritkítás a nagyvárosok közötti vonalakat is érinti. Például Szombathely és Székesfehérvár között április közepétől naponta 18 vonattal indul kevesebb. Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár azt mondta, hogy naponta 8-10 százalékkal csökkentik a járatok számát. Csütörtökön pedig már Orbán Viktor is elismerte, hogy beletört a kormány bicskája a MÁV átalakításba, most a párhuzamosságok megszűntetésével akarnak spórolni.  

Völner Pál szerint az egész ágazatra (a buszos és a vasutas részre) vetítve, 2012-re mintegy 8 milliárdos megtakarítást, éves szinten pedig mintegy 12 milliárdot lehet elérni. A mozdonyvezetők azonban az állásukat féltik. „Budapestet és agglomerációját ez a kérdés nem érinti, viszont vannak olyan vidéki települések, ahol amúgy is nagyon rossz a tömegközlekedés, ez ott fog lecsapódni és ott lesznek problémák a mozdonyvezetők foglalkoztatásával” – vélekedett Kiss László, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének az elnöke.

A kormány azt ígéri, vonalakat nem fognak bezárni, és a szakszervezetekkel is egyeztetnek az átalakításokról.

(atv.hu)

Hirdetés