okmirodaNavracsics Tibor miniszterelnök-helyettes Tihanyban a III. Regeneráció táborban arra hívta fel a közigazgatás iránt érdeklődő fiatalok figyelmét, hogy a közigazgatás legalább olyan izgalmas terület, mint a versenyszféra.

A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) által szervezett táborban a miniszter  elmondta, a közigazgatás olyan képzett, legalább egy nyugati nyelvet beszélő fiatalokat vár, akik partnerek abban, hogy a magyar közigazgatás versenyképes legyen. Az országok közigazgatásai versenyeznek egymással, és ebben a versenyben jól helytálltunk, hiszen az OECD az új közigazgatási modellt követendő példaként ajánlja.

Elmondta, hogy a KIM évről évre fiatalokat juttat ki az Európai Unió tagállamaiba, hogy tapasztalatot szerezzenek más országok közigazgatásáról, és emberi kapcsolatokkal gazdagodjanak, amit majd hazatérve is kamatoztatnak munkájukban.

A miniszter a háromnapos táborban részt vevő mintegy nyolcvan fiatalnak elmondta, hogy három elemből álló sorozat részeként kora ősszel karrierexpót rendeznek Budapesten, ahol államigazgatási szervek és a KIM kapcsolatot teremt egyetemistákkal és álláskereső fiatalokkal. Márciusban nyílt napot szerveznek a KIM-ben, ahol az előzetesen jelentkezők ismerkednek majd a tárca munkájával, nyáron pedig megrendezik a következő regeneráció tábort, ahol kötetlenebb formában lehet bekapcsolódni a fiatalok és az államigazgatás képviselőinek párbeszédébe.

"Az elmúlt három évben szerettük volna bebizonyítani, hogy a közszféra legalább olyan izgalmas, mint a versenyszféra és erkölcsi szempontból legalább annyira értékes vagy bizonyos szempontból értékesebb a közszféra, hiszen saját karrierszempontjait veti alá a közszolga a közösség érdekeinek" - magyarázta.

A közigazgatás átalakításával kapcsolatban Navracsics Tibor hangsúlyozta, az a cél, hogy az állam ne félelmet, szorongást keltő hatóságként jelenjen meg a hétköznapokban, hanem partneri kapcsolatrendszerben álljon az állampolgárokkal, mivel a polgárok adójából tartják fenn az intézményrendszert, ebből a forrásból fedezik a közkiadásokat. Ezért az állampolgár egy szolgáltatás megrendelője, feladatunk pedig az, hogy a befizetett pénzért minőségi szolgáltatást kapjon - jelentette ki a miniszter.

Mint mondta, ilyen szolgáltatás a kormányablak. Udvarias, tisztelettudó és professzionális kiszolgálással dolgoznak a kormányablakok munkatársai, partnerként tekintve az állampolgárra - magyarázta, hozzátéve, hogy "ez kultúraváltás, amiben nemzedékváltásra is szükség van". A versenyképes közigazgatás kulcsa a szemléletváltás - hangsúlyozta a miniszter.  

(MTI)

Hirdetés