Idén szeptembertől már használhatjuk a digitális személyi igazolványt, ezzel jóval könnyebb lesz magunkat azonosítani, és a hivatalos ügyeink intézését is megkönnyíti. Az alkalmazás május 18-tól tölthető le első lépésként.
Minden fontos adatunk beköltözik a mobilunkba a Digitális Állampolgárság Program keretében.
Könnyebb lesz az ügyintézés a digitális személyi igazolvánnyal. Azoknak a dolgainknak a többségét, melyek intézéséhez eddig meg kellett jelennünk valamilyen állami hivatalban, már virtuálisan is elintézhetjük. Emellett az állami fizetnivalóinkat is rendezhetjük a központi mobilalkalmazáson keresztül.
A születéseknél és az e-Papíroknál is segít
A Nemzeti Digitális Állampolgárság Programmal a jövőben nemcsak személyes megjelenés nélkül, de a nap 24 órájában bármikor intézhetjük az ügyeinket. Így nem kell majd szabadnapot kivenni ahhoz, ha például egy hivatalos dolgot szeretnénk elintézni az okmányirodában, amit esetleg csak munkaidőben tudnánk megtenni. Ezzel a legtöbben – bizonyos szűk kör kivételével – minden olyan jogosultsággal és ügyintézési lehetőséggel rendelkeznek majd a digitális térben, mint fizikálisan.
Az program első lépésében ezeket intézhetjük:
-
elérhető lesz az összes okmányunk digitális változata;
-
a kapcsolattartást egy digitális postaláda teszi lehetővé áttekinthetően;
-
az ügyintézések, levelezések valamennyi dokumentuma tárolható elektronikusan;
-
az elektronikus aláírás szolgáltatással az EU teljes területén hitelesen írhatók alá a dokumentumok;
-
az elektronikus fizetés teljesen összevonttá válik, amellyel nem kizárólag az állam felé lehet fizetési tranzakciókat indítani.