A Budapest - Hatvan elővárosi vasútvonalának átfogó fejlesztése keretében egyre több elem közeledik a megvalósuláshoz - írja Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója közösségi oldalán.
A fejlesztés azért is fontos, mert épp a zsúfolt és gyakran torlódó M3-as autópálya vonzáskörzetében válik versenyképesebbé a vasút, így a vasút fejlesztése még a Városliget autómentesítéséhez is hozzájárul.
Jól halad az aszódi állomás felújítása is. A Rákos–Hatvan vonalszakaszon továbbra is tart a felújítás, melynek során Aszód állomás is megújul. A Pécel és Aszód közötti szakaszon már folyamatos a vonatközlekedés. Készülnek az új pályafenntartási és biztosítóberendezési szolgálati épületek, az állomási előterek és P+R parkolók. A felújítás a NIF Zrt. beruházásában valósul meg - olvasható a MÁV közleményében.
Az elővárosi vonalak fejlesztéséről két éve a Budapest 2030 konferenciánis beszélt már Vitézy Dávid, amikor kiemelte, hogy jelenleg igenis számít, hogy az emberek tömegének időmegtakarító infrastruktúrát tudnak létrehozni, megtakarítva az ingázás költségeit az új építésekkel és fejlesztésekkel.