iroda1Stakeholderek azok a személyek, csoportok, akiktől adott cél, projekt eléréséhez támogatást várunk, s akiknek meggyőzéséhez nagyon fontos a megfelelő kommunikáció és az első benyomás – mondta a Rádió Orientnek Uj Anikó szakértő.

Ki a stakeholder?

Stakeholder szinte bárki lehet, hiszen nem egy foglalkozást, hanem egy relatív kategóriát jelent. Tulajdonképpen azokról a személyekről van szó, akiknek a projektemhez, célomhoz valamilyen érdeke vagy éppen ellenérdeke fűződik. Uj Anikó szerint az üzleti életben és a vállalati környezetben a legegyszerűbb módja a stakeholderek feltérképezésének egy szervezeti ábra készítése. Mint arra azonban felhívta a figyelmet, ez egy igen széles kör lehet, éppen ezért érdemes priorizálni, kiválasztani azokat, akiktől a projektem megvalósulásához támogatást várok.

Látni és látszani – a megfelelő kommunikáció kialakítása

Az adott projekt megvalósulásához nagyon fontos a megfelelő stakeholderek kiválasztása és a velük való kommunikáció minősége. „Elengedhetetlen, hogy a támogatóként kiszemeltek tudomást szerezzenek rólunk és meggyőzzük őket arról, érdemes támogatniuk a céljainkat” – mutatott rá Uj Anikó, kiemelve a látni és látszani elv jelentőségét. Azokat tekintjük tehát a saját stakeholdereinknek, akikkel van valamilyen közös ügyünk, ami összeköt, és akikkel ennek megvalósulása érdekében kétirányú kommunikációt folytatunk.

Az első benyomás fontossága

Az első benyomás kialakításához 0,1-15 mp áll rendelkezésre, s ezen utólag változtatni nem lehet. Érdemes úgy élni, hogy az első személyes találkozáskor pozitív kép alakuljon ki rólunk, hiszen nem lehet tudni előre, később ki lesz az, akinek a támogatására stakeholderként számítunk. Ugyanakkor az adott projektről is lehet újabb első benyomást kialakítani és erre tudatosan készülni – erre mindig van esély – emelte ki a szakértő.

Hirdetés