telefonEgyre kevesebben veszik igénybe a hagyományos telefonvonalon nyújtott internetelérhetőséget az országban, miközben a kábelszolgáltatóknál előfizető ügyfelek száma emelkedik – ez derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) gyorsjelentéséből.

A statisztika szerint augusztus végére az úgynevezett xDSL internet szolgáltatás előfizetéseinek száma 759 ezerre csökkent, a kábelszolgáltatók ügyfeleinek száma 1,186 millióra nőtt, az épületig, lakásig, irodáig optikai szálon érkező internet előfizetéseinek száma pedig 582 ezerre emelkedett.

Becslések szerint a vezetékes széles sávú internet szolgáltatás előfizetéseinek száma 2,790 millióra nőtt. A teljes hazai piacon a legnagyobb piaci részesedést a Telekom érte el: a szolgáltató a fogyasztók 35,2 százalékát érte el augusztusban. A második helyen a UPC áll 22,1 százalékos, a harmadik helyen pedig a Digi 16,2 százalékos piaci részesedéssel. A lista negyedik helyén az Invitel-csoport található, amely az előfizetések 8,9 százalékát birtokolta. Ezenkívül több száz kisebb vállalkozás nyújt internetszolgáltatást, amelyek együttesen 17,6 százalékos piaci részesedést értek el.

A fogyasztók szokásainak változása, valamint a piaci kínálat alakulása miatt a vezetékes hangszolgáltatásban is változások tapasztalhatók. A beérkezett adatok szerint a hagyományos vonalak száma augusztus végére 450 ezerre csökkent az előző havi 458 ezerről. A kábeltelevíziós hálózaton működő hangcsatornák száma 975 ezer volt, ami hatezerrel több, mint egy hónappal korábban.

Az IP-alapú hangcsatornák száma 1,637 millió volt az időszak végén. A piac teljes becsült értéke augusztusban is 3,123 millió volt. Augusztusban a száz főre jutó vezetékes hangátviteli csatornák száma 31,62 darab volt, a háztartások 62,47 százalékában volt vezetékes telefon. Az előfizetők hagyományos telefonvonalon 58 millió, IP-alapon pedig 248 millió percnyi hívást kezdeményeztek. Ez egy főre vetítve száz percet jelent.

Jobb a hívásminőség

Már kétszázezer telekomos ügyfél beszél „4G hangon”. A társaság tájékoztatása szerint a szolgáltatás aktiválása dinamikusan halad azoknál, akiknek erre alkalmas készülékük van. Eddig már számos Samsung és iPhone készülék esetében tették lehetővé a 4G hang elérését, az opciót a Telekom és a mobiltelefon-gyártók közötti együttműködés eredményeképpen további készüléktípusokra is kiterjesztik. A 4G hang szolgáltatás gyorsabb hívást, HD hangminőséget és telefonálás közben is folyamatos, 4G sebességű mobilinternet kapcsolatot tesz lehetővé. Azok az ügyfelek, akiknél elérhetővé válik a 4G hang opció, erről SMS-értesítést kapnak. A szolgáltatás aktiválását egyedileg az ügyfélszolgálati csatornákon is lehet kezdeményezni.

veztel

(Magyar Idők)

Hirdetés