autovMegnyitotta kapuit Stuttgartban a világ egyik legnagyobb turisztikai vására, a Caravan, Motor und Touristik (CMT) kiállítás. Magyarország, mint az esemény díszvendége, már a kiállítás első napján, a hivatalos megnyitóünnepségen megkapta a lehetőséget arra, hogy a többi részt vevő országnál bővebben mutathassa be turisztikai kínálatát.

Megkezdődött Németország legnagyobb, és egyúttal a világ egyik legjelentősebb turisztikai rendezvénye, a jubileumi, 50. stuttgarti CMT kiállítás, melynek idén Magyarország a díszvendége. A szombat délelőtt szervezett hivatalos megnyitó ünnepségen hazánk az elsők között mutatkozhatott be az utazóknak és a turisztikai szakma képviselőinek. A szervezők az ünnepség után elsőként a magyar standot keresték fel.

A megnyitó ünnepségen és később, a kora délutáni nemzetközi sajtótájékoztatón Íjgyártó István, a Külgazdasági és Külügyminisztérium kultúráért és tudománydiplomáciáért felelős államtitkára beszélt Magyarország turisztikai kínálatáról és az elmúlt időszak fejlesztéseiről. Kiemelte: Magyarországot és Németországot szoros történelmi kapcsolatok kötik össze, és ez a közös történelem biztos és stabil alapot nyújt nem csak politikai, gazdasági és kulturális téren, hanem a német és magyar emberek személyes kapcsolataiban is. A két ország nagyon erős gazdasági kapcsolatokat épített ki, amely folyamatos és dinamikus fejlődést mutat.

A turizmus tökéletes eszköz arra, hogy erősítse két ország kapcsolatát, és biztos vagyok abban, hogy Németország és Magyarország gyümölcsöző turisztikai kapcsolata a jövőben – ugyanúgy mint eddig – mindkét fél számára hasznos és sikeres együttműködésnek bizonyul majd – mondta a megnyitó ünnepségen Íjgyártó István. Arról is beszélt, hogy már azokban az időkben is, amikor még vasfüggöny választotta ketté Németországot Kelet- és Nyugat Németországra, mi, magyarok szívesen látott vendégként köszöntöttük a német családokat, ők pedig örömmel utaztak Magyarországra. Emiatt az idősebb generációknak nem kell bemutatni Magyarországot, hiszen mindenkinek ismerősen cseng például a Balaton neve. A fiatalabb generációk pedig most kezdik megismerni és újra felfedezni Magyarországot, Budapest pezsgő világvárosát, az országot, ahol a hagyomány és a modern, XXI. századi világ kéz a kézben jár.

„Ahogyan a Magyar Turisztikai Ügynökség szlogenje is szól: Magyarország Önre vár! Önre várunk, és szívesen látjuk, akár először jár nálunk vagy visszatérő látogató, akár a fiatal vagy az idősebb generáció tagja. Érkezzen akármilyen napszakban, akármelyik évszakban, mi örömmel látjuk” – mondta Íjgyártó István.

Az államtitkár beszélt a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030-ról is, amely a következő szűk másfél évtizedben 800 milliárd forintos forrást biztosít a turisztikai fejlesztésekhez. Azt is kiemelte: soha nem állt még ekkora fejlesztési forrás a magyar turizmus rendelkezésére, és ez garancia arra, hogy következő években nem csak folytatódnak ez eddig elkezdődött fejlesztések, de még gyorsabb ütemben, még látványosabb fejlődés előtt áll a teljes turisztikai szektor.

Az idén 50. jubileumát ünneplő stuttgarti vásárra kétezer kiállító érkezett, és a szervezők arra számítanak: a látogatók száma eléri majd a kétszázezer főt. Magyarország kétszáz négyzetméteres standdal mutatkozik be a német és nemzetközi látogatóknak, valamint a turisztikai szektor képviselőinek. A magyar standon a folklórtól a gasztronómián át az innovatív produkciókig hosszú lesz a programok sora. Az élőzene és a kürtőskalács-sütés mellett filmvetítés, virtuális túra is színesíti Magyarország régióinak bemutatását.

A kiállításon való megjelenéssel a Magyar Turisztikai Ügynökség célja az, hogy az eddig ismeretlen élmények bemutatásával új inspirációt adjon a német és nemzetközi látogatóknak, akár jártak már korábban hazánkban, akár a jövőben tervezik hozzánk első utazásukat.

(OrientPress)

Hirdetés