doki1A koronavírus-járvány alapjaiban változtatta meg a mindennapokat, az élet azonban nem állt meg. A koronavíruson kívül is vannak egészségügyi problémák, amikkel a betegek orvoshoz kell, hogy forduljanak. Országszerte nagyon sok magánrendelő és magánklinika vezette be az online konzultációt. Megkérdeztünk néhány privátszolgáltatót, mit tapasztalnak, mennyire élnek a lehetőséggel betegek és milyen panaszokkal fordulnak leginkább hozzájuk.

Március közepe óta a rendelőintézetekben és kórházakban a járó- és fekvőbeteg ellátásban csak sürgősségi ellátás történik, minden tervezett műtét és kivizsgálás valamint a nem sürgős járóbeteg-szakellátás is halasztásra került. Vagyis nincs könnyű helyzetben az, akinek mostanában jelentkezik valamilyen egészségügyi panasza.

A magánegészségügyi intézmények gyorsan reagáltak a helyzetre és rövid idő leforgása alatt álltak át az online konzultációkra, ezzel is biztosítva a folyamatos betegellátást. Kíváncsiak voltunk, alig néhány hét után mik a tapasztalataik, mennyire élnek a virtuális konzultációval a betegek, milyen panaszokkal fordulnak az orvosokhoz és hogyan is néz ki a gyakorlatban egy ilyen online tanácsadás, ami - hangsúlyozta minden szolgáltató - a személyes szakorvosi vizsgálattal nem teljesen egyenértékű.

A cikk itt folytatódik

Hirdetés