kerekparutAz utóbbi időszakban egyre többen szálltak át a tömegközlekedési eszközökről kerékpárokra a koronavírus miatt. Eddig soha nem látott számú biciklis lepte el a fővárosi utakat. A tervek szerint vidéken is készülnének kerékpársávok, ezért utánajártunk, lenne-e igény ezekre az új szakaszokra és, hogy a fővároson kívül is eluralkodott-e a bringa-láz. Beszélgetésünkből az is kiderült, hogy lehet-e tartós ez a változás a közlekedésben vagy mindössze hirtelen fellángolásról van szó.

A koronavírus-járvány miatt elrendelt korlátozásokkal egyre többen szálltak át a tömegközlekedési eszközökről kerékpárokra és ennek a folyamatnak a jó idő is jelentősen kedvezett. Budapesten az ideiglenes biciklisávok felfestésével eddig soha nem látott számú kétkerekű lepte el az utakat és egyre többen ültek a nyeregbe már nemcsak hétvégén, szabadidős céllal, hanem a mindennapi közlekedésre is.

Természetesen kerékpáros infrastruktúrára a vidéki településeken, országszerte szükség van, ezért is kezdeményezte a Magyar Kerékpárosklub további 50 településen gyors és olcsó megoldásként a kerékpársávok felfestését.

Az elképzelések szerint olyan helyeken születnének meg az új útvonalak, ahol nem akadályozzák az autók forgalmát. A cél, hogy hosszú távon egy egészséges, biztonságos, környezetbarát közlekedés kialakítását segíthessék.

A cikk itt folytatódik

Hirdetés