komaromhidMég 2017 végén kezdődött el a komáromi új Duna-híd építése, a szlovák oldalon a híd pályaszerkezete mostanra elérte a szlovák oldali hídfőt, amivel befejeződött a leghosszabb szakasz tolása - szerepel a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Facebook oldalán.

A híd megépítését többek között az indokolja, hogy a nehézgépjárművek számára Vámosszabadi és Letkés települések között nincs átkelési lehetőség a Dunán és az Ipolyon. Az új híd lehetőséget teremt erre a teherforgalom részére Komáromot elkerülve, ami nemcsak a lakosság, de a teherszállítók számára is nagy könnyebbséget jelenthet.

Befejeződött az új komáromi Duna-híd leghosszabb szakaszának tolása, valamint az elemek is a végleges helyükre kerültek. A 600 méteres hídon átvezetett 2×1 sávos szakasz a magyar oldali 1. sz. főutat köti össze a szlovák oldali 63. sz. főúttal. A hídszerkezet egy egypilonos, ferdekábeles híd. A pilon magassága az útpálya felett 94,5 méter. A híd öt nyílásból áll, melyek közül 3 a meder felett, 2 pedig a szlovák oldali ártéren lesz. A hídon a kerékpárút és gyalogos járda, valamint a belterület közelsége miatt közvilágítás is lesz. 

A komáromi Duna-híd merevítőtartójának Szlovákia irányába történő kitolása már múlt héten megtörtént, az első szabadszereléssel készülő elem február 14-én beemelésre került, ezzel a 600 méter hosszú merevítőtartóból már 278 métert elhelyeztek. A pilonelem alsó háromszögének acélszerelése elkészült, így a 120 méter magas pilonból 42 méter megépült. A pályalemezek építését a magyar oldalon folytatják, a pilon elkészülte után kerül sor a víz fölötti pályaszerkezet építésére.

Hirdetés