felkai_laszlo01Jövőre az építésügyi hatósági engedélyezési eljárásokat már elektronikus úton is lehet kezdeményezni. A projekt az Európai Unió és a magyar állam összesen 1,1 milliárd forintos társfinanszírozásával, az Új Széchenyi Terv keretében valósult meg. A közszolgáltatásnak köszönhetően az állam éves szinten mintegy másfél milliárd forintot takaríthat meg.

Az új rendszer kényelmesebb, gyorsabb lesz, mint a hagyományos papír alapú ügyintézés - közölte Felkai László, a Belügyminisztérium (BM) közigazgatási államtitkára. Lényege, hogy január 1-jétől a kérelmeket és a terveket az ügyfélkapun belépve az interneten is be lehet nyújtani, az ügyek kezelése pedig elektronikus úton történik. A hatósági ügyintézés során az ügyintézők az úgynevezett ÉTDR-rendszerben (Építésügyi hatósági engedélyezési eljárást Támogató elektronikus Dokumentációs Rendszer) tárolt elektronikus adatok alapján döntenek. Az új rendszer lehetőséget ad egyebek mellett a határidő-hosszabbítási és a jogorvoslati eljárások kezdeményezésére is - adta hírül az MTI.

Az államtitkár kitért arra is, hogy a jövőben az építési naplót is elektronikusan tölthetik ki, így abba bármelyik érdekelt betekinthet, és meggyőződhet arról, hogy az adott munkát elvégezték-e. Ezzel a megoldással az építési fegyelem is javulhat Magyarországon. A rendszer készen áll az e-közigazgatás egyéb részeihez történő csatlakozásra, így lehetővé válik többek között az illetékek és szolgáltatási díjak elektronikus fizetése is.

A mostani uniós programtól ugyan független, a feladatokkal mégis összefügg, hogy az építésügyi hatósági engedélyezési eljárás január 1-jétől az önkormányzatoktól a járások szintjére kerül. Az országgyűlés által ősszel elfogadott törvénymódosítási csomagnak is köszönhetően az építésügy óriási változás előtt áll, és 2013. január 1-jén szinte minden megváltozik a területen – mondta Szaló Péter, a BM területrendezési, építésügyi és örökségvédelmi helyettes államtitkára.

Hirdetés