bringaOrszágszerte 38 helyen látták vendégül reggelire a kerékpárral munkába igyekvőket. A Bringázz a Munkába! (BAM) kampány célja, hogy ösztönözzék a biciklis közlekedést.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tájékoztatása szerint Bam!-kampány legnépszerűbb eseményének, a bringás reggelinek a megvalósításában a kerékpárosklub önkéntesei mellett a MÁV, a Nemzeti Környezeti Intézet, az önkormányzatok és különféle cégek is részt vettek. A MÁV-csoport sajtóközleménye szerint tavaly közel 360 ezer kerékpárjegyet és bérletet vásároltak az utasok. Az elővárosokból ingázók igényeit figyelembe véve ezért a MÁV 1000 új tárolót alakított ki az indulási állomásokon és 4000 további kerékpárhely létesítését tervezik.

Az NFM és a Magyar Kerékpárosklub által közösen szervezett kampány központi rendezvényén Hizó Ferenc zöldgazdaság-fejlesztésért, klímapolitikáért és kiemelt közszolgáltatásokért felelős helyettes államtitkár elmondta, hogy a kerékpározás elterjedése hozzájárulhat az energiahatékonyság növeléséhez és a szén-dioxid-kibocsátás csökkenéséhez. A tavalyi kampány során a résztvevők hozzávetőleg 206 tonna szén-dioxid-kibocsátástól kímélték meg a légkört. László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke örömét fejezte ki, hogy a kampány kezdete, április 22-e óta közel 7000 résztvevő regisztrált a Bam!-kampány honlapján.

A Bam!-ot idén tizenharmadik alkalommal rendezik meg, április 22-e és május 30-a között. A kampány lényege, hogy évente kétszer, tavasszal és ősszel, öt héten keresztül népszerűsítsenek minél több személyt, hogy munkába járásukhoz a kerékpáros közelekdési eszközt válasszák. 

(MTI)

Hirdetés