Magyarországon elsőként alakítana ki és tesztelne rugalmas útvonalú, igényvezérelt közlekedési rendszert a BKK. A rugalmas útvonalú Telebusz-szolgáltatás abban különbözik az eddig megszokott telebuszos szolgáltatásból, hogy itt nem lesz fix útvonal, hanem az ügyfeleknek bejelentéskor jelezniük kell azt is, hogy pontosan melyik megállóban akarnak fel-, illetve leszállni. Ennek ismeretében a járművek egy szoftver által optimalizált flexibilis útvonalon közlekednek majd.


A 2025-ben induló buszjárat célja, hogy a XVI. kerület jelenleg közösségi közlekedéssel nehezen megközelíthető területét, a Csobaj-bánya környékét is bekapcsolja a fővárosi közösségi közlekedési hálózatba. A járat a kertvárosi terület és Cinkota HÉV-állomás között teremtene összeköttetést. A környéken élők így gyorsabban és kényelmesebben érhetik majd el a HÉV-et, amely gyors kapcsolatot biztosít Budapest belsőbb területei felé.

A 274-es jelzéssel közlekedő buszok a rugalmas útvonalú területen belül nem fix útvonalon, hanem az igénybejelentések alapján közlekednének, és az előre meghatározott utcákon keresztül érintenék az előre jelzett fel- és leszállópontokat. Ezek a pontok nem a klasszikus értelemben vett, fizikai kiépítéssel rendelkező megállóhelyek, hanem egy utcaszakasz, vagy kereszteződés olyan táblával megjelölt pontjai, ahol a le- és felszállás a bármely irányból érkező járat számára biztosított.

A tervezett 274-es járat közlekedésével kapcsolatban a BKK társadalmi egyeztetést indított, várja a környéken élők, az itt közlekedők véleményéta társadalmi egyeztetés oldalán elérhető online kérdőíven keresztül.

(Infostart.hu)

Hirdetés