elektronikusjegyA főváros által 2014-től bevezetni kívánt elektronikus jegy- és bérletrendszer is része lesz a Nemzeti Egységes Kártyarendszernek, miután a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium és a Fővárosi Önkormányzat megbízásából az elektronikus jegyrendszer megvalósításáért felelős Budapesti Közlekedési Központ megállapodást kötött a Nemzeti Egységes Kártyarendszer közlekedési alkalmazásáról.

A két kártyarendszert tehát műszakilag és szabályozásban is összehangolják. A megállapodás értelmében a Fővárosi Önkormányzat megbízásából az elektronikus jegyrendszer megvalósításáért felelős BKK projektgazdaként olyan elektronikus jegy- és bérletrendszert dolgoz ki, amely teljes mértékben összeegyeztethető lesz a Nemzeti Egységes Kártyarendszerrel, azaz az általuk létrehozott jegyrendszer más közlekedési szolgáltatókkal is átjárható lesz.

A főváros által tervezett új rendszer számos kézzelfogható változást hoz az utazóközönség számára; 2014-től a papíralapú jegy- és bérletfajtákat elektronikus díjfizetési mód váltaná fel, valamint részben új jegyrendszer lépne életbe, melynek legfőbb elemei: az időalapú jegy, a napi költési maximum, illetve az utólagos fizetés lehetősége érintésmentes bankkártyával. A rendszer bevezetését követően a diákok és a nyugdíjasok a leendő Nemzeti Egységes Kártyarendszer segítésével tudnák igénybe venni a közösségi közlekedést, illetve az őket megillető kedvezményeket.

A Nemzeti Egységes Kártyarendszer bevezetéséről 2010-ben döntött a kormány, lényege, hogy egységesítik az állam által kibocsátott okmányokat és belépőket, így a polgárok a jelenleginél kevesebb igazolvánnyal, kártyával több helyen is azonosíthatják magukat. A kártyarendszer létrehozásával egyszerűbbé és olcsóbbá válik az okmányok igénylési folyamata is. Az érintett okmányok között van például a személyazonosító igazolvány, a jogosítvány, a diákigazolvány, a taj-kártya, továbbá az állami intézmények belépői. Az útlevelet nem érinti az egységesítés. Az új típusú diákigazolványok kiadása a Nemzeti Egységes Kártyarendszer megvalósításának első állomása.

A gazdasági szereplők a szabályrendszer elfogadásával és megfelelő engedéllyel önkéntesen csatlakozhatnak a rendszerhez, ugyanakkor a közigazgatás és az állami szektor szereplői által kibocsátott kártyák tekintetében kötelező a csatlakozás. A NEK részét képező elektronikus közlekedési kártyák is modern chipet tartalmaznak majd, amely kontaktusmentes használatot tesz lehetővé, és közhitelesen azonosítja a kártya felhasználóját – közölte a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium.

Hirdetés