Történelmi hídavatás a Dunán: átadták a huszadik átkelőt a folyó magyarországi szakaszán. Az is kiderült, hol épül a következő Duna-híd.
Csütörtök délelőtt átadták a Duna magyarországi szakaszának huszadik hídját. Az esemény jelentőségét jól mutatja, hogy Orbán Viktor is megjelent, és beszédet mondott.
Az új Duna-híd Kalocsát és Paksot köti össze. Egy kétszer egysávos átkelő épült, amely Tomori Pál egykori kalocsai érsek és hadvezér nevét kapta.
Tomori Pál híd Kalocsa és Paks között a Dunán
Az új Duna-híd kivitelezésnek köszönhetően Kalocsa és az M6-os autópálya, valamint Kalocsa és Paks között a menetidő hozzávetőlegesen 15 percre csökken. Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) beruházásában, valamint a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében megvalósuló híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat fejlesztésének összértéke nettó 92 milliárd forint.
A kivitelező az új híd alépítményei (beleértve az alapozást is) és felszerkezetei készítése során
- közel 28 ezer köbméter betont épített be,
- az összeszerelt acélszerkezet súlya pedig meghaladja az 5 ezer tonnát.
- Emellett 418 kilométer hosszúságban szereltek be feszítő kábeleket,
- a folyószabályozási műtárgyakba és pillérvédelembe pedig 82.300 tonna vízépítési kő került.
- A híd 946 méter hosszú, a kivitelezésén mintegy 900 ember dolgozott.
Orbán Viktor arról beszélt, hogy hídavatásban profivá vált a kormány, minden ciklusra több jut. „A Duna a specialitásunk, 2001-ben a Mária Valéria híddal kezdtük, aztán Komárom, Baja és újra Esztergom következett. A 2010-es kormányra lépésünk óta 19 hidat építettünk, az előttünk lévő szocialista kormányok csak ötöt. Kétharmad-egyharmad egy értelmes politikai versenyben” – fogalmazott. Megjegyezte, Széchenyi István a hídember, de a hídépítő címre ők is beneveznek.
„A hídépítő cégeknek pedig üzenjük, lehet tovább délre menni a Dunán, felkészül Mohács, a következő híd ott fog megépülni”– erősítette meg a korábbi híreket Orbán Viktor.