kozponti_okmanyiroda01Átadták a megújult központi okmányirodát Budapesten a Visegrádi utcában. Navracsics Tibor közigazgatási és igazságügyi miniszter szerint a megújult központi okmányirodában a kormányablakok jövőjét is láthatjuk egy kicsit, hiszen a cél az, hogy jövő év végére háromszáz helyen jöjjenek létre kormányablakok országszerte, volt okmányirodák korszerűsítésével, illetve vasútállomásokon.

Ebből a szempontból a központi okmányiroda referenciamunka – mondta Navracsics Tibor. Arra a kérdésre, mennyibe kerülhet a háromszáz kormányablak létrehozása, a miniszter azt mondta: azért nehéz kalkulálni, mert most mérik fel a polgármesterekkel egyeztetve, hogy hol maradnak meg és hol alakulnak át az okmányirodák, illetve hol jön létre új helyen kormányablak.

Navracsics Tibor hangsúlyozta: a 2014-ben befejeződő közigazgatási reform annyit ér majd, amennyit ebből az állampolgárok éreznek. Akkor lesz sikeres az átalakítás, ha az emberek azt érzik, hogy egy jobb, barátságosabb, udvariasabb állam áll rendelkezésükre az adóforintjaikból.

A 11 évvel ezelőtt megnyitott központi okmányiroda 520 négyzetméteres, akadálymentes ügyféltérrel várja az állampolgárokat, akik 20 helyett már 32 munkaállomáson intézhetik ügyeiket. A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának elnöke, Vetési Iván szerint mostantól lényegesen gyorsabban és kellemesebben lehet majd eltölteni az ügyintézési időt az okmányirodában, ahol wifi-elérhetőség és internetsarok is van, a gyerekeseknek pedig pelenkázót és játszósarkot alakítottak ki.

Egy helyen lehet majd intézni a személyi, valamint a gépjárműokmányokkal kapcsolatos ügyeket, az okmánykiadáshoz pedig új bejáratot hoztak létre a Véső utca felől. Az átalakítás költségeiről Vetési Iván azt mondta: az elmúlt másfél évben lényegesen kedvezőbb konstrukcióban tudtak megállapodni az épület bérbeadójával, így csökkent a bérleti díj, csaknem 30 millió forintnyi felújítási összeget is beszámítottak. Ehhez 25 millió forintot tett hozzá a hivatal, de ezt az összeget az elmúlt másfél évben többszörösen is megtakarították a bérleti díjban.

A hivatal elnöke kérdésre válaszolva megalapozatlannak nevezte, azokat a híreket, amelyek szerint sok okmányirodában januárra nem lehet időpontot foglalni az informatikai rendszer átállása miatt. Azt elismerte, hogy valóban van néhány olyan okmányiroda, amely még nem töltötte fel a szabad januári időpontokat a rendszerbe, de ez szerinte a napokban megtörténik. Több okmányiroda zárva lesz az igazgatási szünet idejére, így azokra a hetekre nem adnak ki időpontot - írta az MTI.

Hirdetés