dugoLényegében a dugódíj budapesti bevezetését tenné lehetővé két kormánypárti képviselő benyújtott törvénymódosító javaslata – írja a napi.hu.

 

A főváros területén található egyes helyi közutak használatáért a Fővárosi Önkormányzat rendeletében meghatározott mértékű díjat (személy- és teherforgalmi behajtási díj), ennek elmulasztása esetén pótdíjat kell fizetni - olvasható Az egyes közlekedési tárgyú törvények módosításáról szóló javaslat legfrissebb, György István fideszes és Bagdy Gábor KDNP-s képviselő benyújtott módosító javaslatában.

A módosítás a továbbiakban leírja még, hogy a díjat egyes területi zónákra (behajtási övezetek), időszakokra és gépjármű kategóriákra (motorkerékpár, személygépkocsi, tehergépjármű, autóbusz) eltérő mértékben is meg lehet állapítani. A díjak behajtásra és az övezeteken belüli közlekedésre is megállapíthatóak. 

A díj mértékét és az egyes övezeteket tehát a Főváros rendeletben állapítja meg, a javaslat erre vonatkozóan nem tartalmaz konkrétumokat. 

A javaslat leírja még, a díjakat úgy kell kialakítani hogy az figyelembe vegye az egyes zónák forgalmi adatait, környezeti terhelését a közösségi közlekedési szolgáltatás mennyiségét, a járművei való várakozásra alkalmas területek kialakításának lehetőségét és a helyben lakók behajtáshoz és behajtási övezeten belüli közlekedéshez fűződő érdekeit. 

A díjak és pótdíjak a Fővárosi Önkormányzat bevételét képezik majd. 

Indoklás szerint "az Európai Bizottságnak a budapesti 4-es metró beruházás támogatásáról szóló határozatában foglaltaknak való megfelelés, és a Széll Kálmán terv 2.0 és a Magyar Kormány, valamint Budapest Főváros Önkormányzata között a közösségi közlekedés hosszú távú finanszírozása érdekében megkötött megállapodásban foglaltak egyes elemeinek mielőbbi finanszírozási rendszerbe állítása miatt - szükségessé válik a személyforgalmi behajtási díjak bevezetése".

Hirdetés