30asAz Európai Unió közlekedési biztosa még tavasszal vetette fel, hogy drasztikusan kellene csökkenteni a városon belüli sebességhatárt. De mit gondolnak erről a minisztériumban – teszi fel a kérdést a hvg.hu?

Idén márciusban a szlovén Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedési biztosa elég bátor ötletet vetett fel a döntéshozóknak. A szakember szerint halálos balesetek drasztikus csökkentését a városon belüli sebességhatár drasztikus csökkentésével lehetne elérni. Mindez azt jelentené, hogy a jelenlegi 50 km/h-ra helyett csak 30 km/h-val lehetne hajtani. De hogyan gondolkodnak erről a hazai döntéshozók?

A  napi.hu beszámolója szerint a máltai nyilatkozatban az aláírók azt (is) vállalták, hogy az ágazati szereplőkkel megvizsgálják, milyen lehetőség nyílna a sebességkorlázotással ellátott övezetek kiterjesztésére. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint ezt olyan területeken lenne érdemes megtenni, "ahol emberek dolgoznak, kerékpároznak, vagy ahol gyerekek játszanak".

Mivel a statisztikai adatok szerint hazánkban 2012 óta leginkább stagnált és emelkedett a sérüléssel járó közúti balesetek száma, ezért a szakemberek szerint nem elvetendő a 30 km/h-s sebességhatárral ellátott övezetek kiterjesztése.

A napi.hu beszámolója szerint a minisztérium úgy látja, a korlátozott sebességű övezetek további alkalmazása, terjesztése közlekedésbiztonsági szempontból is támogatandó, ugyanakkor szerintük mindez kockázattal is járna. Mint írták, a sebességkorlátozás kiterjesztése adott esetben fordítva is elsülhet, a torlódások miatt ugyanis valószínűleg sokan szegnék meg a közlekedési szabályokat.

Vagyis a drasztikus sebességkorlátozást alaposan meg kell fontolni, de ezek alapján marad az 50 km/h-s sebesség. Más kérdés, hogy a 30-as övezetek kiterjesztésével hasonló célt lehetne elérni.

Hirdetés