netÁtlátni egy nagyra nőtt ingatlanportfólióval járó információs káoszt, kiszűrni a friss, releváns és érvényes adatokat a tömegből és minél nagyobb tőkét kovácsolni ezek felhasználásából - röviden talán ennyi a létesítménygazdálkodás fő funkciója. Ha a folyamat digitalizált formában zajlik, a tisztánlátáson túl páratlan lehetőségeket nyit a hatékonyabb működés, az energiatakarékosság felé, amivel akár százmilliós megtakarítás érhető el. Az okos városok felé haladva önkormányzatok számára éppúgy hasznos a digitális nyilvántartást mint a több telephellyel, létesítménnyel rendelkező nagyvállalatoknak.

A számítógéppel támogatott létesítménygazdálkodás, létesítményüzemeltetés (Computer Aided Facility Management - CAFM) első hallásra, valljuk be, nem tartozik a fantáziát leginkább beindító fogalmak közé, de ha segítségével egy akár ezres nagyságrendű ingatlanportfólió is könnyen átláthatóvá válik; ha általa naprakészen tudható, hogy a vállalat ingatlanvagyonából "mi hol van, illetve hol mi van", mennyi pénzt visz és mennyit hoz - mindjárt sokkal izgalmasabban hangzik.

Ha egy ingatlan életében és működésénél képesek vagyunk mérni minden mérhetőt és a kapott adatokat digitalizáljuk, olyan lehetőséghez jutunk, amivel bármikor, bármilyen összehasonlításra, elemzésre, beavatkozásra stratégiaalkotásra képesek vagyunk - vezet be a digitalizált létesítménygazdálkodás világába Zborovján Gábor, a CAFM megoldást kínáló T-Systems Magyarország Zrt. szakértője. Ha minderre egy vállalat a saját ingatlanvagyonára szabott szoftvert alkalmaz, nem von el energiákat a fő tevékenységéről, így nem csak az ingatlanokkal gazdálkodik jobban és üzemelteti azokat hatékonyabban, de üzleti tevékenységében is sikeresebb, mert erőforrásait teljes mértékben a fő céljára koncentrálhatja - hangsúlyozza a szakértő.

A digitalizált létesítménygazdálkodás - és üzemeltetés jelentősége egy átlagos, egy lakást működtető háztartásnál jelentkező feladatokból kiindulva is modellezhető: ha egyetlen rendszerben látjuk a várható, beérkezett és kifizetendő számlákat, a háztartási eszközök garanciális idejét, ezen a rendszeren keresztül intézhetünk minden szerelést és karbantartást, akkor jelentős időt, energiát és pénzt takaríthatunk meg.

A cikk itt folytatódik

Hirdetés