dugoBevezetik a dugódíjat, és öt éven belül korlátozhatják a dízelautók behajtását a budapesti belvárosba. Erről beszélt az RTL Híradónak adott interjújában a klímavédelemért felelős főpolgármester-helyettes. Dorosz Dávid arra számít, hogy az intézkedésekkel radikálisan javítani lehet a főváros levegőminőségén.

A dugódíj gyakorlatilag folyamatosan napirenden van a fővárosban, hiszen a 4-es metró uniós támogatásának feltétele volt az autós közlekedés korlátozása. Karácsony Gergely főpolgármester programjában is szerepelt a dugódíj bevezetése, azzal a kitétellel, hogy "Stockholm példáját követve az ideiglenes bevezetés után népszavazással" dönthet majd Budapest a fennmaradásról.

Az Index felidézi, hogy 2015-ben már részletes terv volt a dugódíj bevezetésére, mely első lépcsőben a közigazgatási határra, második lépésben pedig a városmagra vonatkozott volna.

Idén májusban elfogadták a Budapesti Mobilitási Tervet, melyben a budapesti dugódíj kérdése is szerepel. A tervek szerint a 2021-2025 közötti időszakban 3,3 milliárd forintból valósulhat meg a projekt, vagyis az új fővárosi vezetés igazából a már létező tervek folytatását ígéri.

Jelenleg törvény tiltja, hogy az önkormányzat közút használatáért díjat szedhessen a személyautók esetében, tehát a bevezetéshez a kormány aktív közreműködése is szükséges lesz.

(Portfolio.hu)

Hirdetés