A szeretetteljes szülő-gyermek kapcsolat megőrzése az alapja a gyermek lelki egészsége fenntartásának és harmonikus személyiségfejlődésének. A biztonságot adó háttér, a jól működő kapcsolat a legfontosabb védőfaktor a különböző szerek kipróbálása, majd rendszeres használata ellen!
|
Sok vállalat csupán arra törekszik, hogy kipipálja a jövő januártól kötelező egyedi áram mérést – pedig a változás óriási lehetőségeket is tartogat. Most pont időben van, hogy átgondolja, hogyan profitálhat a legtöbbet abból, amit már amúgy sem lehet halogatni.
|
A március 6-át követően várható ÁSZ adatbekérések a legfontosabb szabályzó elemek meglétét hivatottak ellenőrizni. A megfelelőséget nagyban segíti, hogy szinte valamennyi hivatkozott dokumentum mintája frissített formában megtalálható a Szabályozási Tudástárban.
|
Mindennapi életünkben lényegében folyamatosan értékeljük és kezeljük kockázatainkat. Bármilyen apró jelentőségű eseményről is van szó, mérlegeljük a választható cselekedetek hasznait, költségeit, a várható bekövetkezések valószínűségét és hatását. Tünetmentesen is meglátogatjuk időnként fogorvosunkat. A szokásosnál előbb indulunk munkába, ha esik az eső. Annak ellenére, hogy kis eséllyel tulajdonítják el pont a mi autónkat, biztosítást kötünk, mert ha mégis ellopják, önerőből esetleg nem vagyunk képesek pótolni. Ezek az eseti megoldások megkönnyítik az életünket, de még korántsem jelent kockázattudatosságot: a legkézenfekvőbb kockázatainkat kezeljük – többnyire rutinszerűen.
|
Talán az egyik legtöbbet kritizált területe a közszféra belső kontroll rendszereinek a kockázatkezelés. Az ÁSZ felkérésére készült alábbi írás az okokat kutatja, miközben szakmai segítséget is kíván nyújtani olvasóinak.
|
Gyorstalpalónk, fogalomtárunk a pályázati rendszerhez, végre a talán mindenkit elsőre is leginkább érdeklő részhez érkezett: hogyan lesz pénz a nyertes pályázatból? Összeállításunk mankót nyújthat mindazoknak, akik szívesen beleásnák magukat - de egy pályázat erejéig biztosan - az Új Széchenyi Terv adta lehetőségek kihasználásába.
|
Gyorstalpaló, kis fogalomtár, a pályázati rendszerhez, ami mankót nyújthat mindazoknak, akik szívesen beleásnák magukat - de egy pályázat erejéig biztosan - az Új Széchenyi Terv adta lehetőségek kihasználásába.
|
A 2011. szeptember 14-16. között Keszthelyen megtartott konferencia előadásai közül néhány érdekes téma:
|
Az alábbiakban azokat a leggyakrabban előforduló hibákat és hiányosságokat gyűjtöttük össze, melyek a pályázat elkészítése közben merülhetnek fel. Az összefoglaló célja, hogy felhívjuk a figyelmet ezekre a hibákra és tanácsot adjunk a hiányosságok elkerüléséhez.
|
...a járási hivatal és az önkormányzati hivatal kialakításával, az államigazgatási hatáskörök telepítésével kapcsolatban, az ÖTV. vitaanyag alapján
|
Jelentős állomásához érkezett az önkormányzati törvény vitaanyagáról és a közigazgatási reformról folytatott társadalmi diskurzus, egyeztetés. Ezúttal Kósa Lajos, a Fidesz-KDNP egyik meghatározó politikusa, Debrecen polgármestere, a Megyei Jogú Városok Szövetségének elnöke szólalt meg.
|
Új lendületet kapott a járási kormányhivatalokról szóló szakmai, politikai párbeszéd, ugyanis nyilvánosságra hozták a leendő önkormányzati törvény vitaanyagát. A járások államigazgatási feladat- és hatásköreinek 2013-tól induló rendszerének tanulmányozásához, vázolásához most a vitaanyagban leírtakkal gazdagodva foghatunk. Jó, ha tudjuk, logikai és kronológiai értelemben is megalapozza az államigazgatás helyi-területi szerveinek struktúráját a készülő sarkalatos önkormányzati törvény.
|
A jegyzők államigazgatási hatáskörei átkerülnek a járási kormányhivatalokhoz - nyilatkozzák a kormánypolitika helyi és országos képviselői. A tervek szerint a változással a törvényben meghatározott kistérség körzetközponti feladatot ellátó települési, a főváros esetében a kerületi önkormányzat jegyzőjének a jogszabályban meghatározott körzetközponti feladatokat ellátó települési önkormányzat jegyzőjének, valamint a legkisebb települések önkormányzatainak jegyzőinek az államigazgatási hatáskörei is a járási kormányhivatalokhoz kerülnek, 2013. január elsejétől. Az alábbiakban a járásokhoz átkerülő államigazgatási hatásköröket vesszük nagyító alá, továbbá ágazatonként vizsgáljuk meg az átalakulás lehetséges menetrendjét, nehézségeit.
|
„Szakmai és politikai síkon is egyértelművé vált a felismerés, hogy hazánk önkormányzati rendszere átfogó megújításra szorul. Az elmúlt húsz év tapasztalatai, az elvégzett helyzetelemzés, a társadalmi és közjogi igények alapján felvázolhatók az átalakítás fő irányai, koncepcionális elemei. Figyelembe kell venni a jelenleg folyó államszervezeti reform hatásait is, különös tekintettel az állam szerepének átértékelésére, bizonyos területeken feladatvállalásának növekedésére, és az ehhez kapcsoló szervezeti változásokra. Ezen túl az átalakuló társadalom és gazdaság, valamint az uniós tagságból fakadó új kihívások és lehetőségek is változtatásokat indukálnak.”
Az önkormányzati törvény koncepció munkaanyaga a linkre kattintva olvasható.
|
A vendéglátás, rendezvényszervezés területén a legfrissebb változás a 2011 márciusában hatályba lépő, a zenés, táncos rendezvények működésének biztonságosabbá tételéről szóló 23/2011. (III. 8.) Korm. rendelethez kapcsolódik. A zenés, táncos rendezvények szervezésére, megtartására az engedélyt a kormányrendelet értelmében a települési, Budapesten a kerületi önkormányzat jegyzője adja ki. Az ügyintézésre a jegyzőnek 20 napja van, az eljárásban az ÁNTSZ, az építésügyi hatóság, a környezetvédelmi, természetvédelmi hatóságnak és a munkaügyi, illetve a munkavédelmi felügyelőségnek.
|
|