Hirdetés
Elindult a vasútvillamos PDF Nyomtatás
2021. december 01. szerda, 07:00

tramtrainSzeged, Hódmezővásárhely és Algyő örül annak, hogy megindult a vasútvillamos-közlekedés, de vannak fenntartásaik és kéréseik a beruházással kapcsolatban – mondta közös sajtótájékoztatóján a három településvezető hétfőn Szegeden, a vasútvillamos Széchenyi téri megállójában.

A Márki-Zay Péter közösségi oldalán élőben közvetített tájékoztatón Botka László, Szeged polgármestere elmondta, hogy 2011-ben kezdték előkészíteni a beruházást, akkor 2015-ös átadással és 10-15 milliárd forint bekerülési költséggel kalkuláltak. Szeged már akkor is támogatta a fejlesztést, bár ha a városlakókat akkor megkérdezik, valószínűleg inkább egy déli Tisza-hidat választanak. Végül a vasútvillamos költségéből két-három híd is elkészülhetett volna.

Molnár Áron, Algyő polgármestere felvetette: már korábban is kérvényezték, s továbbra is szeretnék, hogy a több mint 50 cégnek, 400-500 munkavállalónak terepet adó Algyői Ipari Parknál legyen megállója a vonalnak. Az ugyanakkor kedvező számukra, hogy az algyői vasútállomást és környezetét felújították a beruházás során, továbbá parkolókat és kerékpártárolókat is alakítottak ki.

Márki-Zay Péter hódmezővásárhelyi polgármester a vasútvillamos előnyei között említette, hogy kötöttpályás, kényelmes, és átszállás nélkül köti össze a két település belvárosát, továbbá a hét egyes napjain éjszaka is közlekedik, ami vonzóvá teheti a fiataloknak. Hátránya azonban, hogy menetidőben nem tud versenyezni az autóval, s bizonyos városrészek autóbusszal is gyorsabban megközelíthetők. Az ellenzéki összefogás közös miniszterelnök-jelöltje szerint a beruházás Lázár János fideszes parlamenti képviselő négyéves működésének egyik fénypontja lesz, holott 2017 áprilisában ő maga akarta azt leállítani. Márki-Zay Péter beszélt arról is, hogy ha villamosították volna a Szeged-Békéscsaba vasútvonalat, ahogyan az a korábbi kormányzati tervek között szerepelt, olcsóbb, környezetbarátabb és gyorsabb lett volna a vasútvillamos. Megjegyezte: több új megállóra is szükség lenne a vonalon, de ahhoz azt villamosítani és kétvágányúsítani kellene.

Kérdésre válaszolva Botka László elmondta, előrehaladott tárgyalást folytat a működtető MÁV-val arról, hogy a szegediek a városi szakaszon helyi jeggyel is tudják használni a vasútvillamost, illetve arról, hogy a belvárosi, önkormányzati tulajdonú sínek használatáért mekkora pályahasználati díjat fizessen a vasúttársaság. Jelezte, hogy a vasútvillamos óriási veszteséggel fog működni; abban kell megállapodni, hogy a MÁV és a szegedi tömegközlekedés ezt hogyan osztja el egymás között.

Az első vasútvillamos járat Hódmezővásárhely-Szeged között hétfőn hajnalban indult el. A vasútvillamossal a két város központja 35 perc távolságra kerül egymástól. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter Magyarország leginnovatívabb vasútfejlesztésének nevezte a beruházást az első járaton.

A vasútvillamos Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú, Szeged-Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhely felé. A hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely nagyállomásig. A vasútvillamos vonalán csaknem 4 kilométeres egyvágányú villamospálya épült Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval, a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal. A városi szakaszon három megálló kétvágányú. December 31-ig a beüzemelési szakasz zajlik. A végleges menetrendet március közepére alakítják ki. A vasútvillamos vonalán a Stadler által gyártott dízel-villamos hibrid CityLink járművek közlekednek.

Ossza meg a bejegyzést

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

23ev

               CÉGBEMUTATÓ


 

online

Bejelentkezés

Miért érdemes regisztrálni?

Hírek hozzászólásai

  • 2019-ben megválasztottuk a választási bizottságok tagjait, póttagjait!... Tovább...
  • Remélem többen is követni fogják őket... Tovább...
  • 2008 óta nem változott az illetményalap, ilyen szakszervezette l nem i... Tovább...
  • Az önkormányzati dolgozókra vonatkozó illetmény szó szerint gyalázatos... Tovább...
  • Szeretném tudatni országunk vezetésével, hogy ezt a rendkívül bonyolul... Tovább...
  • Tisztelt Önkormányzati Klub. Volna egy kérdésem a vállalkozó háziorvos... Tovább...
  • Nehéz higgadnak maradni elnök úr szavai után, van annak egy diszkrét b... Tovább...
  • 1990-ben létrejött demokratikus államrendszer és közigazgatás célként ... Tovább...
  • Nem működik a kalkulátor...má snál esetleg?:D Tovább...
  • Látványos gesztusra készül a kormányzat, jövőre jelentősen emelni terv... Tovább...
  • Ebből is látszik mennyit hazudik kormányunk! Tovább...
  • Kistelepülésen a béremelés most már több mint 10 éve ÁLOM! Hol vagyunk... Tovább...
  • Az önkormányzati igazgatásban dolgozó köztisztviselők bruttó átlagkere... Tovább...
  • ...ezt a hírportált egyébként kormányunk is olvassa, vagy csak az aláb... Tovább...
  • ...jah! Azt hittem már nekünk (köztisztviselő knek) emelnek már valami... Tovább...