Hirdetés
Már tesztelik a vidéki nagyváros vadonatúj villamosvonalát PDF Nyomtatás
2020. december 04. péntek, 09:30

villamoshTörténelmi pillanat ez, hiszen közel 9 milliárdból most egy olyan villamosvonal épül egy olyan városban, ahol eddig még egyáltalán nem volt. Az időpontot is kitűzték, mikor csilingelhet Hódmezővásárhelyen az első a menetrendszerűen közlekedő villamos.

Elkezdődött az ország első tram-train, azaz vasútvillamos rendszerének részeként épült, több mint 3,8 kilométeres hódmezővásárhelyi villamosvonal tesztelése. 

Hódmezővásárhelyen 3850 méteres egyvágányú villamospálya épült 5 kitérővel és 6 megállóval, valamint a kapcsolódó 600 V-os egyenáramú felsővezeték-hálózattal. A pálya a hódmezővásárhelyi nagyállomásról indul és Népkert állomásnál csatlakozik a nagyvasúti pályához. A szerelvények 22 kilométer után érkeznek meg Szeged-Rókus megállóhelyre, ahonnan az 1-es villamosvonalán haladnak majd a Tisza-parti városban – közölte Mucsi László projekttanácsadó.

A tram-trainnek köszönhetően a hódmezővásárhelyiek sokkal gyorsabban érhetik majd el a szegedi oktatási és egészségügyi intézményeket, munkahelyeket, intézhetik ügyeiket a szomszédos városban. Az autóbusz és a személyautó helyett sokan választják majd a vasútvillamost - mondta a projekttanácsadó.

A beruházás részeként 94 P+R parkolót és 900 kerékpártárolót is kialakítottak

A hódmezővásárhelyi villamospálya kivitelezése 95 százalékban elkészült, így elkezdődhetett a tesztelése - közölte Kanda Imre főmérnök. A Szegedi Közlekedési Társaság MIII-as pályaszámú, dízel-elektromos üzemű karbantartó villamosa péntekig próbálja ki a pályát szerdán dízel, csütörtökön elektromos üzemben.

A tesztelés január végén folytatódik, amikor várhatóan megérkezik a Stadler által gyártott tram-train szerelvények első prototípusa. A 37 méter hosszú, hetventonnás, dízel-elektromos üzemű járművek 216 utast szállíthatnak majd. Három prototípus érkezik összesen, ezeknek egyenként legalább 15 ezer kilométert kell hibamentesen futniuk a szükséges engedélyek megszerzéséhez - tudatta a szakember.

A tervek szerint márciusban kezdődik a beruházás műszaki átadása, majd jövő ősszel indulhat el a menetrendszerű közlekedés a két város között - mondta Kanda Imre. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. honlapján szereplő adatok szerint a hódmezővásárhelyi villamospálya, illetve szegedi nagyvasúti és villamospályát összekötő szakasz kivitelezését a Strabag Vasútépítő Kft. végzi, a projekt költsége 8,974 milliárd forint.

(MTI)

Ossza meg a bejegyzést

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

23ev

               CÉGBEMUTATÓ


 

online

Szabályozási Tudsátár

Hírek hozzászólásai

  • Néha elgondolkodom, hogy 2006 óta történt e lényegi elmozdulás a magya... Tovább...
  • Valahogy az önkormányzatok támogatása nem nőtt sz ötszörösére, sőt az ... Tovább...
  • Soha nem is lesz...:( Tovább...
  • Ott a bűvös szó: "STATISZTIKAILA G" Tovább...
  • A hatóság a döntését éven belül visszavonhatja, és hozhat helyette új... Tovább...
  • Bocsi, de tavasz óta szinte minden kőzműv.int.stb. zárva van, vagy kor... Tovább...
  • A mélyszegénység Magyarországon nem szűnt meg - javasolnám a KSH stati... Tovább...
  • A kutya se jön már ide dolgozni! Innen csak elmennek/felmon danak az e... Tovább...
  • Az én fizetésem közelében sincs! Tovább...
  • ...lassan minden önkormányzatban IS lesznek és vannak pozitív tesztese... Tovább...
  • Hogyis??? Mikor nem működhetnek a testületek, mert a polgármester gyak... Tovább...
  • Ezen az intézkedésen látszik igazán, hogy milyen szegénység van Magyar... Tovább...
  • Az önkormányzatokn ál dolgozó és az önkormányzatoka t működtető 30.000... Tovább...
  • A fiam középiskolájába n 8:15-kor kezdődnek az órák. Sokan a környező ... Tovább...
  • A magyar államháztartás hiánya 2020. júliusában elérte az egész évi te... Tovább...