Gyökeresen átalakul a nagybevásárlás vidéken: a piacokat is érinti a változás |
![]() |
![]() |
2020. május 25. hétfő, 08:30 |
Amióta széles rétegek számára elérhető a kibertér és aranykorukat élik a közösségi médiaplatformok, jelentősen átformálódott az értékesítés. Manapság bárki létrehozhat magának teljesen ingyen egy olyan felületet, ahol némi marketinges vénával megtámogatva profi módon promotálhatja a termékeit, némi programozói tudással megáldva pedig saját weboldalt is összetákolhat, ha további potenciált remél az online adásvételtől. A koronavírus őket, vagyis az online térben is kereskedő termelőket kevésbé viselte meg, hiszen nem vágta el tőlük a vásárlói kör egészét egyik napról a másikra, ami viszont a csak és kizárólag a piacon értékesítő árusoknak igencsak odavágott. Orvosolandó a problémát, heteken belül számtalan országos, regionális és helyi szintű virtuális piactér szerveződött, ami a személyes találkozás hiányát igyekezett áthidalni több-kevesebb sikerrel. Ha valaki korábban sem volt a számítástechnika híve, csak a ház elé kirakott becsületkasszában, a szomszédság és a falubéliek szájmarketingjében, netán a telefonos megkeresésekben bízhatott, hogy a portéka ne maradjon a nyakán. Holott rövid keresgélés után bőven van miből válogatni, ha az online vásárokat vesszük górcső alá; a teljesség igénye nélkül: a NAK piactere, a Nébih termelő keresője, a Falubolt, a Spájzold be! vagy a vidékről, Békésből szerveződő termelői, kereskedői piac. |