Hirdetés
A Lánchíd után felújítják a Petőfi hidat és a Boráros teret is PDF Nyomtatás
2020. április 24. péntek, 08:30

petofihidA Lánchíd után a Petőfi híd lehet a következő dunai átkelő a fővárosban, amelynek rekonstrukciójára sor kerülhet - írja a BKK Közleményében.

Szeretnék, hogy minél szélesebb körű egyeztetés előzze meg a híd és környezete felújításhoz kapcsolódó tervek kialakítását, ezért ennek folyamatába a lakosságot is bevonva 2020. április 22-én társadalmi egyeztetés indul a Petőfi híd és a Boráros tér átalakításáról. A közlekedési fókuszú kérdésekre adott válaszokat a BKK felhasználja a felújítás előtt készülő tanulmányterv végleges kidolgozásakor.

A Budapesti Közlekedési Központ a bkk.hu/fejleszteseink/tarsadalmi-egyeztetes-petofi-hid-tersege/ oldalon kéri és  várja a lakosság véleményét 2020. április 22. és május 12. között a Petőfi híd, a Boráros tér és környezete felújításával kapcsolatban. Az érintettek fejlesztési ötleteit, illetve a jelenlegi állapottal kapcsolatos észrevételeit taglaló kérdésekre beérkező válaszokat a BKK feldolgozza a felújításra vonatkozó tanulmányterv végleges kidolgozásakor.

Ez a tanulmányterv lesz az alapja a későbbiekben elkészülő kiviteli terveknek. A vélemények összesítése, feldolgozása és értékelése után a társadalmi egyeztetés eredménye a BKK oldalán elérhető lesz, a  tanulmányterv pedig várhatóan ez év őszén jelenik majd meg.

A Petőfi híd és környéke mai ismert kialakítását az 1980-as évek elején kapta. Abban az időben a Petőfi híd volt a térségben az utolsó átkelési lehetőség a Dunán a város és az ország keleti és nyugati fele között. Ehhez igazodva tervezték meg a hídhoz kapcsolódó úthálózatot, amelynek elsődleges célja a közúti gépjárműforgalom minél zavartalanabb kiszolgálása volt. 

A hídfőkben a gyalogosközlekedés számára aluljárókat létesítettek, a Boráros téren autópályacsomópont-szerű lehajtók épültek, így a híd kapcsolatai és környezete ma már nem felel meg a jó gyalogoskapcsolatokkal bíró, élhető belvárosi tereket létrehozni szándékozó várostervezési elveknek. A beruházás részeként nemcsak a híd, hanem a hozzá kapcsolódó budai és pesti csomópontok környezete is megújulhat, és a térségben tervezett egyéb fejlesztéseket – például a Közraktár utca forgalomcsillapítását vagy a H6-os és a H7-es HÉV fejlesztését – is elvégezhetik - derül ki a közleményből.

Portfolio

Ossza meg a bejegyzést

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

Szabályozási Tudsátár

online

Hirdetés

Hírek hozzászólásai

  • Ezen az intézkedésen látszik igazán, hogy milyen szegénység van Magyar... Tovább...
  • Az önkormányzatokn ál dolgozó és az önkormányzatoka t működtető 30.000... Tovább...
  • A fiam középiskolájába n 8:15-kor kezdődnek az órák. Sokan a környező ... Tovább...
  • A magyar államháztartás hiánya 2020. júliusában elérte az egész évi te... Tovább...
  • Minden téren hátrányban.???? Tovább...
  • Tegnapi hír a MÁV-tól, hogy a Budapest-Cegléd -Szolnok vonalon 60-100 ... Tovább...
  • Homolya úrhoz képest Andersen, a nagy mesemondó a fasorban sincs. Tovább...
  • Akkor a kistelepülésen még működő postáknak is vége. Ja és ehhez csak ... Tovább...
  • Bravó, ez aztán az ügyfélbarát közigazgatás! Úgy látszik az ügyfél csa... Tovább...
  • Itt. Levegőnek sem néz bennünket a kormányunk. Van viszont remek ASP-n... Tovább...
  • ...szégyen, hogy kormányunk és munkáltatónk" mindenkit minimálbéren ta... Tovább...
  • A szétterülést ez ne állítja meg,hiszen a barnaövezetek is a külső rés... Tovább...
  • A térségnek az M0 nyugat bezárása fontos, ami elviszi a mai terhelő fo... Tovább...
  • ideje... Tovább...
  • Csak jelzem az Államtitkár Úrnak, hogy a kis falvakban csak az alábbi ... Tovább...