Kétszázmilliárd forintnyi forrásból épülhet meg az évtized végéig egy 40 kilométer hosszúságú négysávos gyorsforgalmi autóút vagy autópálya Szombathely és Körmend, valamint Szombathely és Kőszeg között – közölte csütörtökön Lázár János építési és közlekedési miniszter, aki Szombathely ellenzéki polgármesterével Nemény Andrással (Éljen Szombathely!) közösen tartott sajtótájékoztatót a városházán.


Lázár János elmondta: a kivitelezési tervek – amelyek ötmilliárd forintba kerülnek – idén december végéig elkészülnek, az engedélyezési terv és a környezetvédelmi engedélyek pedig már eddig is rendelkezésre álltak, az építéshez szükséges területek megszerzésére az idén ötszázmillió forint, jövőre pedig 1,5 milliárd forintot állami forrást ígérnek.

Az igazi feladat az autópálya-építés 200 milliárd forintos költségének előteremtése lesz, de „van ötletük”, és a kormány elkötelezett az építés mellett – mondta.

Hozzátette: a kormányzat nem zárkózik el attól sem, hogy a várost elkerülő út nyugati szakasza – amely szintén nagyberuházás – valamiféle kooperációban, együttműködésben valósuljon meg, hiszen a majdani M87-es út első három szombathelyi kilométere részben az elkerülő út, részben az M87-es autópálya része, ami Kőszeg irányába visz.

Lázár János szólt arról is, hogy fontosnak tartják és támogatni kívánják a szombathelyi ipari park fejlesztését, a város ugyanis egy kivételes adottságú és értékű 290-300 hektáros szabad területtel rendelkezik a megépíteni kívánt M87-es autópálya mellett, ami Magyarországon ritkaságnak számít.

„Magyarország kormánya tavaly egy új típusú üzletpolitikát kezdett a GYSEV-nél, a GYSEV szállítmányozási része és a szombathelyi ipari park között elképzelhetőnek tartok egy nagyon szoros együttműködést. Lehet ipari park, lehet egy logisztikai park, a mostani sikeres kuplunggyári logisztikai együttműködés mellett új típusú ipari, logisztikai, vasúti együttműködésre nyílhat lehetőség."

A vasúttársaságról szólva megerősítette: a jövőben a GYSEV jelentős szolgáltatásbővítést hajt végre Vas vármegyében, Győr-Moson-Soron vármegyében, valamint Veszprém vármegyében. Átvéve a MÁV szerepét és helyét magas színvonalon gondoskodik a szombathelyi vasúti közlekedés fenntartásáról, illetve új szolgáltatásokat épít ki – mondta.

Lázár János a sajtótájékoztatón emlékeztetett: a Fidesz-KDNP vezette kormány volt az, amely Szombathelyet összekötötte az M1-es autópályával, szavai szerint 192 milliárd forintot költöttek a magyar adófizetők pénzéből arra, hogy Szombathelyről Budapestet autóúton és autópályán, valamint vasúton is a korábbinál rövidebb idő alatt lehessen elérni.

Megjegyezte: abban, hogy a fejlesztések megvalósulhattak, komoly érdeme volt Szombathely fideszes országgyűlési képviselője Hende Csaba és más fideszes vasi képviselők kitartó lobbitevékenységének.

Nemény András, Szombathely ellenzéki polgármestere a sajtótájékoztatón úgy fogalmazott: az új önkormányzati ciklusban is együttműködésre törekszenek a kormánnyal, teszik ezt annak érdekében, hogy a nehéz gazdasági helyzet ellenére is megvalósulhassanak a tervezett fejlesztések Szombathelyen.

„Olyan várost szeretnénk ahol biztosak a munkahelyek, ahol a szombathelyiek évekre, évtizedre előre tudnak tervezni, ahol érdemes élni és családot alapítani. Célunk az, hogy a város legyen minél környezetbarátabb, zöldebb, fenntarthatóbb és biztonságosabb” – mondta.

(MTI)

Hirdetés