Hasonló fejlesztés csak nyugat-európai nagyvárosokban található. Lázár János a salgótarjáni S-Bahn tervét komolyan gondolja.
Már folynak a hivatalos helyszíni egyeztetések a salgótarjáni városi vasút fejlesztéséről a városvezetés és a MÁV szakemberei között. A beruházás mintája a számos európai nagyvárosban működő S-Bahn-rendszer lehet.
Az egyedülálló városi vasút létrehozását Lázár János építési és közlekedési miniszter még decemberben jelentette be Kreicsi Bálint polgármesterrel közösen, majd nem sokkal később utasításba is adta az illetékes szakterületek vezetőinek, hogy kezdjék meg a projekt előkészítését. A Nool most arról számolt be, hogy a napokban a MÁV szakembereinek társaságában a város vezetői bejárták az S-Bahn kialakításához tervezett új megállók helyszíneit.
Erre fog járni a salgótarjáni S-Bahn
A tervek szerint a salgótarjáni S-Bahn a Somoskőújfalu és az ipari park közötti, mintegy 14 kilométer hosszú szakaszon közlekedne öt megállóval. A bejáráson a Beszterce-lakótelep, a rendelőintézet és kórház, a zagyvapálfalvai felüljáró, valamint az ipari park környékét is megnézték.
Noha az S-Bahn-rendszerek általában nagyobb régiós központokban, fővárosokban épülnek, van példa több kisebb rendszerre is.
A salgótarjáni városi vasút a hagyományos vasúthálózat részeként, a MÁV irányítása alatt működne, illetve fizikai értelemben az országos, sőt a határon átnyúló rendszerhez is kapcsolódna. A projekt emellett nem titkoltan azt a célt is szolgálja, hogy a Volánbusz járatait tehermentesítse.