A kormányoknak újra kell gondolniuk, hogyan kezelik a városi keresletet és az infrastruktúra-fejlesztést egyre szűkösebb költségvetések mellett. 


Az államadósság terhei, az urbanizáció gyorsulása és a klímacélok mind sürgetik az innovatív, rendszerszintű megközelítéseket. Az Egyesült Királyság keresletkezelési stratégiái és Norvégia versenyalapú útépítési modellje kézzelfogható megoldásokat kínálnak. A példák azt mutatják: jól célzott reformokkal egyszerre lehet spórolni, fenntarthatóságot javítani és élhetőbb városokat építeni – hangzott el az OECD Kormányzati döntéshozatal és infrastrukturális beruházások konferenciáján. A felvázolt jó gyakorlatok hasonlítanak az unió új kohéziós politikai terveire, de az eddigi brüsszeli tapasztalatok felemásak.

Az OECD az eseményre globális szakértőket hozott össze, hogy megvitassák az államadósság, az infrastruktúra-beruházások és a városi keresletkezelés sürgető kérdéseit. A rendezvényen több neves szakember is felszólalt, köztük Bertók János, az OECD Közszolgálati Kormányzás Igazgatóságának helyettes vezetője, Jonathan Saks, az Egyesült Királyság Nemzeti Infrastruktúra- és Szolgáltatásfejlesztési Hatóságának vezető közgazdásza (NISTA), valamint Finn Aasmund Hobbesland, a norvég Nye Veier AS Társadalmi és Fejlesztési Igazgatója.

A cikk itt olvasható tovább

Hirdetés