Ha az állam valóban polgárközpontú akar lenni, akkor neki kell odamennie a polgárokhoz – mondta a közigazgatási és területfejlesztési miniszter a Budaörsi Kormányablak Gépjármű-ügyintézési Pont átadásakor.


Navracsics Tibor felidézte, hogy tizenöt éve indították a „kormányablak vállalkozást", amivel akkor azt a célt tűzték ki, hogy polgárbarátabbá tegyék az ügyintézést. Mint mondta, olyan ügyintézési pontokat hoztak létre, amelyek az állampolgárok részére könnyen kezelhetővé teszik az állammal szembeni adminisztrációs kötelezettségeik teljesítését, az állam részére pedig könnyebbé és kellemesebbé teszik az állampolgárokkal való kapcsolatfelvételt. „Minden alkalommal egy kicsi örömünnep, ha újabb kormányablakot nyithatunk meg" – jelentette ki.

A miniszter hangsúlyozta: amellett, hogy egyre korszerűbb technikákat vehetünk igénybe, nem szabad elhanyagolni a személyes találkozást, személyes ügyintézést lehetővé tevő terek kialakítását sem.

Az államnak kell odavinnie az ügyek intézését, ahol a polgárok a hétköznapi életüket élik vagy a munkájukat folytatják. Ennek tökéletes példája itt ma ez a budaörsi gépjármű ügyintézési pont – húzta alá.

Hozzátette: Budaörsön rengeteg autókereskedés van, így a személygépkocsik üzembe helyezésével kapcsolatos ügyintézés sokkal nagyobb számban fordul elő, mint az ország más pontjain. Hozzátette: mivel a magántőke is a az állam segítségére sietett, a józan ész mentén haladva megtalálták a közös érdekeket, ami „a közjó és a magánjó találkozási pontja." Ez a vállalkozók érdeke is – húzta alá.

Navracsics Tibor reményét fejezte ki, hogy a közigazgatás a jövőben is tartani tudja a lépést az egyre gyorsuló és egyre versenyképesebbé váló magyar nemzetgazdasággal, illetve hogy a jövőben is segíteni tudják Magyarország versenyképesebbé válását.

(MTI)

Hirdetés