Félgőzzel termelnek a bőkezű támogatásokkal Magyarországra csalogatott ázsiai akkumulátorgyárak, a korábban jósolt kasszarobbantás helyett helyett tízmilliárdos veszteségek jöttek össze a múlt évben, és akad gyár, ahol csökkentették a létszámot is. Az új gyárak építése a tervezettnél vontatottabban halad, és az elektromos járművek piacán is inkább csak közép- és hosszútávon számítanak fellendülésre..


A három, már termelő koreai akkumulátorgyár több mint 44 milliárd forint veszteséget hozott össze a 2024-es évben Magyarországon. Mérlegeik plasztikusan mutatják az elektromos autók iránti kereslet visszaesését. Mintha a gyors fellendülésben maguk a gyártók sem bíznának, a Samsung SDI Zrt. mérleghez fűzött beszámolójában a kilátásokról azt írja: „Az elektromos járművek piaca várhatóan közép- és hosszú távon is tovább fog növekedni, bár az elmúlt időszakban lassulás volt tapasztalható.”

Hogy az akkumulátoripar ügyében mennyire soktényezős a játszma és kiszámíthatatlan a helyzet, arról részletesen írtunk az amerikai vámháború árnyékában.

Az akkumulátorgyárak termelésének felfutásától a kormányzat a GDP meglódulását várja, de ez egyelőre várat magára. Debrecenben még épül két másik, kínai kézben lévő gyár, az Eve Power és a CATL, ám úgy néz ki, nem kapkodnak a beindításukkal. A CATL tervei szerint ősszel kezdik a tesztüzemet, de a 24.hu nemrég írta meg, hogy ez akár egy évet is csúszhat, állítólag a vállalatnál is számolnak azzal a forgatókönyvvel, hogy a próbagyártás elindulása 2026 őszére tolódik.

A cikk itt olvasható tovább

Hirdetés