Hirdetés
Új burkolatfelújítási technikával kísérletezik a Magyar Közút
2022. december 16. péntek, 09:00

utjavInnovatív burkolatfelújítási technológiával kísérleteznek a Colas Út Zrt. szakemberei a Nógrád megyei 2106-os úton, Acsa és Erdőkürt között a Magyar Közút kísérleti út- és hídépítési programjának részeként; a fejlesztés széleskörű alkalmazhatóságáról ötéves tapasztalat után döntenek - közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt.

A program során a közútépítésben vagy fenntartásban korábban nem alkalmazott új építési anyagokat, technológiákat és eszközöket próbálnak ki minősített körülmények között. A jelenleg tesztelt technológiáktól hosszabb burkolati élettartamot, valamint kisebb üzemeltetési és karbantartási költséget remélnek a szakemberek.

A kísérleti program részeként egy 50 méteres, hagyományos technológiával megújult referenciaszakasz mellett háromféle új technikával újul meg három 100 méteres szakasz - ismertették a közleményben.

Az első 100 méteren a szakemberek egy olyan adalékot adtak a burkolat kopórétegébe, amely egy jelentősen drágább, módosított bitumen tulajdonságait képes produkálni, ennek köszönhetően főként a burkolat hidegviselkedési jellemzői javulnak.

A következő 100 méteres szakaszon a burkolat kopórétege alatti kötőrétegben egy természetes aszfalt tartalmú adalékot alkalmaztak, mellyel az aszfaltkeverék merevsége és ezáltal élettartama növelhető úgy, hogy a fáradási tulajdonságai nem romlanak, azaz várhatóan nem, vagy csak később jelennek meg rajta repedések.

A harmadik szakaszon egy itthon még nem használt aszfaltrácsot terítettek le, mely a burkolat alatti rétegekben keletkező repedések feltükröződését akadályozza meg, valamint a felülről érkező vizet nem engedi le a mélyebb rétegbe, így növelve a felújított burkolat élettartamát.

A Colas egyéni kísérletként emellett egy üvegszálas szenzort is elhelyezett a burkolaton, amellyel a különböző időszakokban, évszakokban lehet majd mérni a pályaszerkezetre nehezedő eltérő terhelés fokát. A Magyar Közút hozzátette: a kivitelezést követően öt éven át mérnök és laborfelügyelet kíséri figyelemmel a fejlesztések meghatározott paramétereit és vizsgálja a közlekedési, fenntartói, környezetre gyakorolt hatásait. Az így gyűjtött fenntartói tapasztalatokat, minősített vizsgálatokat követően állapítják meg, hogy széleskörűen alkalmazható-e a fejlesztés.

Ossza meg a bejegyzést

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

alapnet2

25

               CÉGBEMUTATÓ


 

Bejelentkezés

Miért érdemes regisztrálni?

Hírek hozzászólásai

  • Arra az egyszerű tényre is kellene gondolnia a tisztelt háziorvosnak, ... Tovább...
  • Minden kistelepülésen hozzáértő vízügyes szakember (is) dolgozik. A je... Tovább...
  • Szóval már a saját telken lévő vizet is megadóztatja a kormány, a leve... Tovább...
  • Minden "kellemetlen " ügyet ott hagynak a jegyző nyakán. Ezt miért nem... Tovább...
  • Ezekkel a kínai akku gyárakkal van egy kicsi probléma - a működésükhöz... Tovább...
  • Az EU ajánlata - nem küldjük a pénzt. Tovább...
  • Ha 10 évente kb. félmillióval csökken az ország lakossága - mellette m... Tovább...
  • Megőrülök ezektől a vármegye" megnevezésektől . Az, hogy ennyire kevés... Tovább...
  • Egyre több vármegyében" tombol a járvány...hm. Nem tán túltermelés van... Tovább...
  • Semjén Zsolt vezetésével, a Fidesz és a Jobbik képviselőinek támogatás... Tovább...
  • Az egyházaknak semmi nem elég, lassan már az egész ország kell - épüle... Tovább...
  • Igencsak téves azon orvosok betegellátással kapcsolatos vélekedése, mi... Tovább...
  • Érdekes, hogy ha valami nem a legjobb, akkor mindig külső okok és ármá... Tovább...
  • Ezek csak részben igaz állítások. Az egész folyamatot a háború és az a... Tovább...
  • Mondja már el valaki, hogy ez mire lett jó, mert hülyén fogok meghalni... Tovább...