Hirdetés
Önvezető autók fellegvára lehet Zalaegerszeg PDF Nyomtatás
2016. november 14. hétfő, 08:30

autoA Nemzetgazdasági Minisztérium cége megállapodott Zalaegerszeg önkormányzatával a városban létrejövő autóipari tesztpálya kivitelezésének mikéntjéről, úgyhogy most már tényleg megindulhat a remények szerint az egész magyar járműipart fellendítő beruházás - írja a Világgazdaság.

A mindenekelőtt a magyar önvezetőautó-ipar felkarolására létrehozandó tesztpályát még tavasszal jelentette be a kormány. A 35 milliárdos beruházással olyan központot építenek ki benzinkutakkal, szállodával és egyéb kiszolgáló létesítményekkel, amelyek lehetővé teszik, hogy akár hetekre, hónapokra ide költözve a térség országaiban működő járműgyártók tesztelhessék autóikat. 

Zalaegerszeg korábban közölte, hogy 3,1 milliárdot szán a pálya előkészületeire, most arról állapodtak meg az NGM-féle Autóipari Próbapálya Zala Kft.-vel, hogy az önkormányzat biztosítja a tesztpályához szükséges földterületet és ingatlanokat, illetve vállalja ezek közművesítését. A kft. ügyvezetője, Háry András arról beszélt a lapnak, hogy nemcsak a személyautó-ipar, hanem a busz- és a teherautógyártók kiszolgálására is alkalmas lesz a pálya.

A zalaegerszegi központ szerinte elsősorban a független, több márkának szállító, alkatrészeket, berendezéseket előállító cégeknek lehet ideális, hiszen a nagy autógyárak már rendelkeznek saját tesztpályákkal, nekik nincs szükségük ilyesmire. Szerinte Európában 10-15 éve nem volt ilyen jellegű fejlesztés, mint a zalaegerszegi, és korábban a kormány is arról beszélt, hogy közép-európai téren a magyarországi lesz az egyik legnagyobb ilyen tesztközpont.

A kormány egyébként hatalmas GDP-növelést vár a tesztpályától: maga a beruházás két év alatt 0,1 százalék pluszt hozhat, a tovagyűrűző hatásként megvalósuló új járműipari beruházások 100 milliárd forintonként további akár 0,3 százalékpontos többletbővülést is eredményezhetnek - idézi a lap az NGM első ránézésre legalábbis erősen optimista várakozásait.

A fenti számok főleg annak fényében kezelendők kissé óvatosan, hogy a tesztpálya legösszetettebb része, azaz a nagy sebességű oválpálya csak valamikor 2018 és 2020 között készül majd el. 

Ossza meg a bejegyzést

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

alapnet2

24

               CÉGBEMUTATÓ


 

Bejelentkezés

Miért érdemes regisztrálni?

Hírek hozzászólásai

  • Ezek csak részben igaz állítások. Az egész folyamatot a háború és az a... Tovább...
  • Mondja már el valaki, hogy ez mire lett jó, mert hülyén fogok meghalni... Tovább...
  • Jók ezek a statisztikai adatok. Számfényvesztés "!! Tovább...
  • Mese a köbön! Tovább...
  • Késő, már megtörtént! A kis falvakban nincs munkahely, bolt,posta, orv... Tovább...
  • A köztisztviselők "bérmegállapodá sa" hol van??? Azzal történt valami? Tovább...
  • Magyarországon - ha kormányközeli vagy - lophatsz milliárdokat, mert n... Tovább...
  • Az elmúlt években sem nagyon működött az ügyeleti rendszer. Leginkább ... Tovább...
  • Na ezt a 366 postát sem ideiglenes zárják be, hanem véglegesen. Magyar... Tovább...
  • Sajnos a megállapítás IGAZ! Hatalmas pénzeket nyúltak le, nagyon sokan... Tovább...
  • Örülünk, de mi lesz a Tésai bekötőúttal, illetve a 1201-es út (Szob - ... Tovább...
  • Aha - az egyházak kedvezményesen kapják a gázt, az intézmények tucatja... Tovább...
  • menstruacios gorcs: https://kdnp.hu/ Az érdekszövetségb ől és a vissza... Tovább...
  • Na-persze! A fizetések rendezéséről azóta nincs szó! Ennyi!!!! Menjünk... Tovább...
  • Ez igen! Gratulálok a tankernek is és a kormányának is! Így kell ezt! ... Tovább...